محصولات ارگانیک

سایت سوغات و محصولات ارگانیک توشه بر

محصولات ارگانیک

سایت سوغات و محصولات ارگانیک توشه بر

۱۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ویژگی های عسل ارگانیک

در خاک دست نخورده تولید شود.در آن اصلاح و تصرفی صورت نگیرد.از محصولات مرسوم یا محصولات غیر ارگانیک جدا بماند.هیچ آفت کش غیر طبیعی، ژنهای زیست-مهندسی یا دیگر محصولات مصنوعی نباید در آماده سازی یا نگهداری عسل استفاده شود.وقتی عسل بطور ایمن از کندو جمع آوری میشود، هنوز در مرحله ی ارگانیک قرار دارد. عسل ممکن است شامل اسپور (هاگ/تخم باکتری یا قارچ) هایی باشد که می توانند عفونتی مرگبار به نام بوتولیسم ایجاد کند.از ویژگی های عسل ارگانیک قیمت آن است. قیمت عسل ارگانیک  طبق کیفیت آن اکثرا۹۰تومان است.علت سفت شدن عسل دلیل بر تقلبی و غیر ارگانیک بودن آن نیست وشکرک زدن عسل نه تنها دلیل بر بدی وتقلبی بودنش نیست بلکه برعکس معرف آنست که عسل کاملا سالم بوده و به هیچ وجه با شکر مخلوط نشده است و این خلاف تصور غلط و رایج در ایران است که عسل شکرک زده و سفت شده را تقلبی میدانند.اگر سری به فروشگاه عسل در تهران بزنیم خواهیم دید که فرق عسل ارگانیک با غیر ارگانیک چیست و ویژگیهای آنها را بهتر میشناسیم.البته فروشگاه عسل طبیعی با عسل غیر طبیعی تفکیک شده است هیچگاه عسل کاملا طبیعی را در کنار عسل غیر طبیعی به فروش نمی رسانند به نسبت وجود یک فروشگاه عسل کاملا طبیعی از فروشگاه عسل تفلبی بهتر است و میتواند مشتریان بیشتری را جذب کند.

خرید بهترین عسل طبیعی

بهترین عسل، عسلی است که زنبور آن هم زیستی طبیعی و بدون دخالت انسان داشته است. این زنبور در کوهستان‌ها، شکاف صخره‌ها و درخت‌ها، لانه ساخته و کارخانه عسل‌سازی خود را بدون مراقبت و دخالت انسان ترتیب میدهد. نمونه این عسل‌ها را گروههایی از افراد باتجربه در صخره‌نوردی و گردآوری عسل، جمع و در بازارها عرضه میکنند. قیمت عسل، به‌دلیل محدودیت آن و دشواری گردآوری آن، بسیار بالاست. به‌دلیل محدودیت وجود آن در بازار و قیمت بالای آن، استفاده معمول آن برای خانواده‌ها به‌صرفه و آسان نیست.

بهترین عسل ایران

اگر محصولی به صورت صددرصد طبیعی و خالص تولید شود و یک بازاریابی ویژه هم در مورد آن محصول انجام شود به مرور زمان در بازار معروف شده و می تواند نبض بازار را در دست بگیرد، که البته شرط اول برند شدن، تولید محصولی با کیفیت می باشد. عسل های ارگانیک از بهترین فرآورده هایی است که به صورت صددرصد طبیعی و گیاهی تولید می شود که معمولا  قیمت های بالاتری نسبت به دیگر عسل ها دارند و همچنین از ارزش غذایی و داروئی فوق العاده ای نیز برخوردار می باشند. امروزه به دلیل تقلب های زیادی که در تولید یک محصول، مخصوصا در تولید عسل صورت می گیرد مردم را بیشتر به سمت برند های معروف عسل و بهترین مارک های عسل در ایران هدایت می کند با این که این تولیدات کمی گرانتر می باشند ولی می توان به کیفیت محصول اطمینان کامل داشت و مطمئن هستیم که پول خود را دور نریخته ایم. خریداران عمده عسل طبیعی در زمان به دنبال خرید عسل ارگانیک و کاملا طبیعی هستند.فروشگاه محصولات ارگانیک عسل این روزها اکثرا به صورت اینترنتی است.


  • Mary Sharifi
  • ۰
  • ۰

در پی افزاش قیمتها فروشندگان آجیل و خشکبار طی روزهای اخیر، حدود یک چهارم سال گذشته در بازار بیشتر فروش نداشته اند.افزایش قیمت آجیل و خشکبار در بازار مربوط به چند وقت اخیر نیست و از اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری آغاز شده است.کمبود تولید در داخل، نوسانات نرخ ارز و نیز فعالیت دلالان به ترتیب مهمترین علت های افزایش قیمت خشکبار است و کمبود تولید مهمترین عامل است.رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران حدود 20 تا 30 درصد علت افزایش قیمت ها را ناشی از فعالیت برخی دلال بازی ها در بازار اعلام کرد.اما در سوپر مارکت اینترنتی تهران  قیمت ها آنچنان صعودی نیست چون اکثرا در فروشگاه ارگانیک از کشاورزان و دلالان در شهرستان ها خرید عمده صورت میگیرد.

برای حل بعضی از مشکلات باید فرآیندی ایجاد شود تا کالاها مستقیم در اختیار مغازه داران و سپس خرده فروشان قرار گیرد.به گفته رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران میزان تولید در کشور نسبت به سال گذشته به طور متوسط با افت 50 تا 60 درصدی همراه بوده است که دلیل آن نیز به وضعیت جوی، سرمازدگی و از بین رفتن درختچه ها بر می گردد.احمدی به کاهش 70 و 80 درصدی تولید پسته و گردو اشاره و رشد قیمت پسته را در برخی مواقع بیش از 100 درصد اعلام کرد.

ایران در بازار گردو

ایران رتبه سوم تولید گردو را در بازار جهانی دارد و تمام  گردوها دارای کیفیت بیشتری هستند چون آب و هوای  ایران مناسبترین آب و هوا برای پرورش گردو است .گزارش جهانی بازار گردو 2018 به ارمغان می آورد بینش ارزشمند در مورد اینکه چگونه این بازار در دوره ارزیابی 2018 - 2025 انجام خواهد شد. پیش بینی بازار گردو متشکل از شاخص های مهم مانند تحلیل بازار از 2013 تا 2017، سناریوی بازار فعلی برای گردو و عوامل موثر بر عوامل موثر در رشد بازار. این گزارش یک ابزار کسب و کار مفید برای تولید کنندگان گردو و سرمایه گذاران در بازار جهانی است. فروش گردو در تهران دارای رونق بسیاری است بیشتر مردم  از خود باغهایی ندارند و وقت آن را ندارند به دنبال گردوی مرغوب بگردند خرید اینترنتی مغز گردو را ترجیح میدهند که به صرفه تر است .

فروش بادام

برای خرید عمده بادام حتما از ارگانیک و اصل بودن آن باید باخبر شوید،فروش بادام های چینی و پوست کاغذی این روزها برای مردم عادی شده است.این روزها در کنار واردات صنایع دستی که بازار کشور را در بر گرفته است، بیشتر آن را صنایع دستی چینی رقم می‌زند بازار خشکبار نیز به جرعه وارداتی‌ها پیوسته است به‌طوری که با وجود تولیدات گسترده کشاورزی شاهد واردات بی‌رویه خشکبار و قاچاق برخی از دانه‌های خوراکی نظیر بادام هستیم. بادام به علت داشتن سطح بالایی از مواد مغذی، چربی های غیر اشباع، ویتامین ها، و مواد معدنی یک خوراکی فشرده به حساب می آید.خرید آجیل و خشکبار مخصوصا بادام درختی و فروش بادام درختی نیز به عنوان یکی از خشکبارهایی که دارای خواص زیاد می باشد بسیار در بازار رونق دارد.


  • Mary Sharifi
  • ۰
  • ۰

در14 استان کشور برنج کاشته و برداشت مشود، برنج ایرانی از انوع مختلفی برخوردار است هم اصل هم تقلبی و هم ترکیبی ،اختلاف قیمت بین این برنج ها به دلیل اختلاف کیفیت و بخصوص اختلاف میزان برداشت توسط شالیکارهای عزیز کشورمان، بسیار متفاوت است، این اختلاف حتی تا دوبرابر نیز میرسد.بعنوان مثال اگر قیمت هرکیلوگرم برنج شیرودی را 7000 تومان فرض کنیم برنج مرغوب و خالص هاشمی بیش از 12 هزار تومان و بیشتر قیمت دارد. برنجی که خالص آن به دلیل بازدهی تولید بسیار پایین،  قیمت بالایی دارد و به دلیل عطر و طعم بی نظیری که دارد با برنج هاشمی که برنجی بسیار خوش پخت ولی کم عطر میباشد مخلوط میگردد.متاسفانه برخی برنجهای طارم هاشمی، ترکیبی از طارم نامرغوب و ضعیف میباشد همانند طارم بدری و ... که نهایتا برنجی بی کیفیت را به دست مشتر ی میرساند.

برنج طارم

حتما تا بحال اسم برنج طارم هاشمی را شنیده اید. این برنج در اصل از ترکیب دوبرنج طارم و هاشمی بدست می آید.البته نکته اینجاست که اولا این مخلوط کردن باید در هنگام کاشت صورت بگیرد نه زمانی که برنج تولید شده قرار است به بازار روانه شود. یعنی اینکه ابتدای کاشت بذری با ترکیب مشخص از دونوع برنج که معمولا 20% طارم و 80% هاشمی میباشد ترکیب شده و سپس بذرپاشی انجام میگیرد که این کار در یکنواخت شدن برنج تولید شده بسیار مهم است، ثانیا اینکه چه نوع طارمی در این برنج مخلوط وجود دارد.بهترین نوع طارم که میشود با برنج هاشمی مخلوط و کشت کرد برنج سنگ طارم است، سنگ طارم همان برنج معروف سنتی و خوش عطر فریدونکنار است که قدمتی حداقل 50 ساله دارد.

برنج شمالی

استان های گیلان،مازندران و گلستان تولید 70 درصد تولید برنج ایران را در دست دارند و نبض برنج ایران در دست این سه استان سرسبز می تپد.اما امتیاز پرکیفیت ترین برنج را میتوان به برنج شمال داد، در شمال کشور تمام کارهای مربوط به کاشت و برداشت برنج، به صورت گروهی انجام می‌شود و همسایه‌ها با یاری و مساعدت یکدیگر، کار را به سامان می‌رسانند. این یاری رسانی را «یاوری» می‌نامند. کشاورزانی که «یاور» گرفته‌اند، پس از اینکه کارهای زمین خود را تمام کردند، برای پس دادن «یاوری»، به کمک همسایگانشان می‌روند. بدین ترتیب، فصل کاشت و برداشت که می‌شود، در خانواده‌های کشاورز، هیچکس بیکار نمی‌ماند.


  • Mary Sharifi
  • ۰
  • ۰

مصرف روغن حیوانی

روغن حیوانی گاوی را می توان مانند تمام روغن های برای پخت و پز غذا استفاده نمود ضمن اینکه می توان آن را مانند کره هنگام سرو برنج یا هر غذای دیگر روغن آن ریخت تا غذا چرب تر شود و استفاده نمود , همچنین می توان از روغن حیوانی به دلیل تحمل دمای بالا برای سرخ کردن استفاده نمود , عده  ای نیز از روغن حیوانی بجای کره در صبحانه در کره مربا یا کره عسل استفاده می نمایند که به عنوان یک صبحانه مقوی و خوش مزه می تواند انتخاب خوبی باشد.

مزایای روغن حیوانی

باید به این نکته در خرید روغن حیوانی توجه نمود که روغن اصل را انتخاب کنیم و باید بدانید که روغن حیوانی اصل دارای چه مزایایی است.

نقطه دود بالاتری دارد ( در حدود ۲۵۰ درجه سانتیگراد یا ۴۸۲ درجه فارنهایت)

همیشه استفاده از روغن حیوانی گاوی را برای پخت و پز و سرخ کردن به دیگر انواع روغن ها ارجحیت دهید، چرا که به دلیل بالا بودن نقطه دود، رادیکالهای آزاد آن به راحتی تجزیه نمیشوند.

فاسد نمیشود و به فریزر نیاز ندارد

بسیاری از انواع روغن‌های حیوانی از جمله روغن حیوانی، برای نگهداری نیازی به سرمای زیاد ندارند بلکه کافیست در محلی خشک و تاریک نگهداری شوند. حتی بعضی از انواع روغنهای حیوانی بیشتر از صد سال قابلیت ماندگاری دارند. 

روغن حیوانی ضامن قلب سالم و عمر طولانی

من به‌عنوان کسی که پزشک طب جدید هم هستم و در زمینه سلول با دیدگاه طب جدید و قدیم فعالیت میکنم، مقاله‌ای در کتاب مثلث سلامت تحت عنوان «روغنهای حیوانی بنزین سلولهای قلبی» دارم؛ هر کسی که میخواهد قلب سالم و عمر طولانی داشته باشد، روغن حیوانی بخورد.

انواع روغن حیوانی

روغن حیوانی گاوی را اصطلاحاً «روغن خومانه یا محلی» میگویند و روغنی با رنگ زرد بوده که از شیر گرفته میشود؛ به‌این‌صورت که اگر کره محلی را آب کرده و دوغ آن را جدا کنیم، بقیه آن روغن حیوانی میشود؛ روغن حیوانی، بهترین نوع روغن است.بعد از روغن حیوانی، «روغن شحم گاو» بسیار مفید بوده؛ چربیهای اطراف قلب و کلیه و اعضای گاو، شحم گاوی است.«روغن کوهان شتر» هم جزو روغنهای حیوانی خوب است و کم‌کیفیتترین روغن حیوانی، «روغن دنبه» بوده که بسیار مفیدتر و بهتر از روغنهای مایع موجود در بازار است.

خرید روغن حیوانی

مصرف کنندگان روغن حیوانی باید هنگام خرید روغن حیوانی از تقلبی و اصل بودن آن اطمینان حاصل کنند چون برخی از فروشنده ها آن را با روغن های جامد و نباتی ترکیب میکنند تا سود بیشتری به دست بیاورند که این کار موجب گول زدن خریداران است. صاحبان فروشگاه محصولات ارگانیک و عمده فروشان روغن حیوانی اکثرا روغن حیوانی مرغوب را از عشایر و روتاها تهیه میکنند که این نکته ی بسیار خوبی است چون روغن اصل محلی بر سایر اولویت دارد و قیمت روغن حیوانی محلی نسبت با توجه به کیفیتش بیشتر است.اما امروزه سایت های معتبر میتوانند روغن های مرغوب را به فروش برسانند از جمله سایت توشه بر که عرضه کننده بهترین محصولات ارگانیک است.


  • Mary Sharifi
  • ۰
  • ۰

این روزها خرید عسل و بهترین عسل طبیعی  لازم به شناخت درست از آن است ، کیفیت و اثربخشی عسل خوب و رنگ عسل خوب طبیعی چندین برابر عسل نامرغوب و مصنوعی است، البته پیشنهاد میشود حتی اگر عسل خوب و نامرغوب در دسترس ندارید، دست از عسل نامرغوب هم برندارید زیرا در تولید همان عسل نامرغوب هم از فرآیند تولید عسل طبیعی استفاده شده یا عسل طبیعی در آن مخلوط شده است و میتواند تا حدودی آثار عسل را در خود داشته باشد.از شهر اشن به عنوان شهرعسل ایران نام میبرند.این روزها  در سوپر مارکت اینترنتی نیز میتوان خرید چنین محصولات ارگانیکی را انجام داد.

خرید بهترین عسل طبیعی

بهترین عسل، عسلی است که زنبور آن هم زیستی طبیعی و بدون دخالت انسان داشته است. این زنبور در کوهستان‌ها، شکاف صخره‌ها و درخت‌ها، لانه ساخته و کارخانه عسل‌سازی خود را بدون مراقبت و دخالت انسان ترتیب میدهد. نمونه این عسل‌ها را گروههایی از افراد باتجربه در صخره‌نوردی و گردآوری عسل، جمع و در بازارها عرضه میکنند. قیمت عسل، به‌دلیل محدودیت آن و دشواری گردآوری آن، بسیار بالاست. به‌دلیل محدودیت وجود آن در بازار و قیمت بالای آن، استفاده معمول آن برای خانواده‌ها به‌صرفه و آسان نیست.

عسل خوب، که برای استفاده معمول میتوان بدان دسترسی داشت، عسلی است که زنبور آن را زنبورداران پرورش میدهند و آن را در کندوها و اقلیم‌های مناسب نگه‌داری میکنند و زنبور با تغذیه طبیعی، به تهیه عسل اقدام میکند. فروش عسل خام و بازار عسل در فروشگاه های معتبر و بیشتر در فروشگاه اینترنتی عسل صورت می گیرد.

بهترین عسل ایران

اگر محصولی به صورت صددرصد طبیعی و خالص تولید شود و یک بازاریابی ویژه هم در مورد آن محصول انجام شود به مرور زمان در بازار معروف شده و می تواند نبض بازار را در دست بگیرد، که البته شرط اول برند شدن، تولید محصولی با کیفیت می باشد. عسل های ارگانیک از بهترین فرآورده هایی است که به صورت صددرصد طبیعی و گیاهی تولید می شود که معمولا  قیمت های بالاتری نسبت به دیگر عسل ها دارند و همچنین از ارزش غذایی و داروئی فوق العاده ای نیز برخوردار می باشند. امروزه به دلیل تقلب های زیادی که در تولید یک محصول، مخصوصا در تولید عسل صورت می گیرد مردم را بیشتر به سمت برند های معروف عسل و بهترین مارک های عسل در ایران هدایت می کند با این که این تولیدات کمی گرانتر می باشند ولی می توان به کیفیت محصول اطمینان کامل داشت و مطمئن هستیم که پول خود را دور نریخته ایم. خریداران عمده عسل طبیعی در زمان به دنبال خرید عسل ارگانیک و کاملا طبیعی هستند. فروشگاه ارگانیک عسل این روزها اکثرا به صورت اینترنتی است.


  • Mary Sharifi
  • ۰
  • ۰

همه چیز در مورد دمنوش

انواع دمنوش ترکیبی فراوانی وجود دارد و هرکدام به طرز معجزه آسا خواص فراوانی دارند.اما انواع دمنوش های ایرانی متفاوت تر هستند چون گیاه آن در شرایط آب و هوایی بهتری رشد میکند. اینجا انواع دمنوش با طبع گرم و دمنوش های رایج را نام میبریم که شامل دمنوش گل گاوزبان، دمنوش نعناع، دمنوش بابونه، دمنوش زنجبیل، دمنوش رازیانه، دمنوش بادرنجوبیه، دمنوش دارچین و دمنوش به از انواع دمنوش های گیاهی هستند.دمنوش برای لاغری متفاوت است و آنها را برای هر کاری جدا کرده اند.خرید دمنوش را از ما بخواهید سایت توشه بر ارائه دهنده دمنوش های خوشمزه هستند.

دمنوش چیست؟

دمنوش نوعی نوشیدنی گیاهی است که با استفاده از گل، برگ، ساقه، ریشه، دانه، پوست میوه یا اجزای دیگر گیاهان دارویی که قابل حل در آب است، بصورت خشک یا تازه تهیه می‌شود. دم کردن گیاهان و میوه‌ها یا گرفتن عصاره آن‌ها یکی از متداول‌ترین و قدیمی‌ترین روش‌های مصرف داروهای گیاهی است. روش تهیه انواع دمنوش‌ های گیاهی به این صورت است که ابتدا روی گیاه که به طرز صحیحی خرد شده آب جوش می‌ریزند، سپس آن را به مدت ۵-۳ دقیقه در یک ظرف در بسته شیشه‌ای یا چینی مثل قوری یا لیوان می‌گذارند و گاهی آن را هم می‌زنند و سپس مایع را از کاغذ صافی رد کرده و می‌نوشند.

 مزایای دمنوش

نکته قابل توجه در مصرف دمنوش‌ ارگانیک این است که با اینکه گیاهان دارویی منشاء طبیعی دارند و در مقایسه با داروهای شیمیایی عوارض کم‌تری ایجاد می‌کنند، اما مصرف بی‌رویه یا غیرعلمی برخی از این گیاهان می‌تواند موجب عوارض ناخواسته و حتی مسمومیت‌های شدید گردد؛ بنابراین مصرف دمنوش‌ها نیز همانند داروهای شیمیایی باید با آگاهی و پس از اطلاع از سازوکار عمل آن‌ها باشد.

تفاوت دمنوش با جوشانده

در دمنوش گیاه را کمی کوبیده و در آب جوشیده شده به مدت چند دقیقه در حالی که در ظرف بسته است، روی بخار ملایم قرار می‌دهند و بعد صاف می‌کنند. نوشیدنی حاصل از گل گاوزبان، گل ختمی، به لیمو، سنبل الطیب نوعی دمنوش گیاهی است. در مقابل اگر گیاه را مستقیم با آب سرد یا گرم بجوشانند، جوشانده‌ای بدست می‌آید که خاصیت و اثر آن قوی تر از دمنوش است، چرا که حین جوشاندن مواد بیشتری از گیاه خارج می‌شود. بسیاری از گیاهان باید به صورت دم کرده استفاده شود و اگر بر اثر ناآگاهی یا غفلت جوشانده شود، خاصیت آن تغییر می‌کند و گاهی موادی از گیاه آزاد می‌شود که دارای عوارض ناگواری خواهد بود.


  • Mary Sharifi
  • ۰
  • ۰

تشخیص عسل ارگانیک

سوالی که ذهن همه را درگیر میکند این است که چگونه عسل طبیعی را تشخیص دهیم راه های تشخیص عسل طبیعی در گذشته به صورت سنتی و تجربی بوده است عده‌ای بو کردن عسل، شکرک زدن، غلظت و مشخصه‌های دیگری را پیشنهاد می‌‌کنند که این روش‌ها مبانی علمی خاصی ندارند و نمی‌توان برای تشخیص عسل طبیعی مورد استفاده قرار گیرد.بهترین راه تشخیص، اندازه‌گیری میزان قند عسل توسط کارشناسان آزمایشگاهی است و بعد از ارزیابی، استاندارد کردن محصولات این چنینی است. مردم باید بتوانند به وزارت بهداشت و سازمان استاندارد اعتماد کنند و با رویت این نشانه‌ها بر محصولات از اصالت آن‌ها با خبر شوند.وی درباره تفاوت رنگ در برخی عسل‌ها نیز ابراز داشت: تفاوت در رنگ نمی‌تواند ملاک مناسبی برای تشخیص اصالت باشد. تفاوت در رنگ عسل‌ها تنها ناشی از تفاوت در منبع تغذیه آن‌هاست.

 

تشخیص عسل با کبریت

 

تشخیص عسل طبیعی با کبریت به هیچ وجه مورد تایید عسل شناسان و متخصصان این امر نیست و کاملا اشتباه می باشد، این باور که با کبریت میتوان طبیعی یا تقلبی بودن عسل را تشخیص داد اصلا مورد قبول نیست و ۱۰۰ درصد اشتباه می باشد زیرا عسل طبیعی با توجه به نوع گل و شهدی که زنبور عسل از آن تغذیه کرده است متفاوت میباشد و هنگام آزمایش عسل های طبیعی از گل های مختلف بوسیله چوب کبریت هر بار جواب های متفاوتی دریافت خواهید کرد.این باور اشتباه که معلوم نیست بر چه پایه و اساسی بیان شده و در بین مردم رواج پیدا کرده است اینگونه است که ابتدا چوب کبریتی را بر میدارید و سر گوگرد دار آن را به طور کامل در عسل فرو می برید، سپس آن را از عسل خارج کرده و توسط فندک یا کبریتی دیگر روشن میکنید ، اگر عسل روشن نشد عسل خوبی خریده اید و اگر روشن شد عسل تقلبی می باشد ، هر چند در خود این مورد هم اختلاف است و عده ای میگویند اگر عسل روشن شود ، عسل خوبی میباشد و خلوص بالایی دارد.تشخیص عسل طبیعی با کبریت و تست عسل با کبریت روشی ابداعی، نامعقول و بی اساس میباشد و نمیتوان نام آنالیز و تست را بر روی آن گذاشت ، اگر این چنین بود متخصان و افراد فعال در حوزه ی زنبورداری هزینه های بالایی جهت تست عسل پرداخت نمیکردند و همگی با هزینه ای بسیار ارزان یک بسته کبریت تهیه میکردند و به وسیله آن عسل را تست میکردند.اصلی ترین و مطمئن ترین روش تشخیص عسل طبیعی همان آنالیز آزمایشگاهی می باشد. در خرید عسل از فروشگاه ها و سایتهای معتبر خرید کنید و حتما برگه ی آزمایش را از آن ها بخواهید. عسل های تقلبی جدای از اینکه دارای خواص عسل طبیعی نمیباشند ، ضررهای بسیاری نیز برای سلامت بدن دارند.

 

خواص عسل ارگانیک

 

عسل ارگانیک دارای خواص چندبرابر عسل غیر طبیعی است.به دلیل عدم استفاده از مواد شیمیایی در تولید عسل ارگانیک و همچنین تغذیه زنبورها از شهد گیاهانی که برای کنترل بیماریها و آفات از آفت کشهای شیمیایی استفاده نشده اند ،فواید عسل ارگانیک برای بدن این است که تمام عفونت و باکتری های موجود را از بین میبرد عسل ارگانیک با بدن افراد سازگاری دارد و هیچگونه عوارضی مثل سایر فروارده هایی که با مواد شیمیایی تهیه میشوند ندارد و همه خواص طبیعی گیاهان را در عسل ارگانیک واقعی میتوان یافت.


  • Mary Sharifi
  • ۰
  • ۰

بازار خرید و فروش گردو

در بازار گردوی ایران فروش گردو اکثرا این روزها اینترنتی صورت میگیرد و فروش عمده گردو از طریق فروشندگان گردو صورت میگیرد که مزایای فراوانی دارد. گردوهای درجه یک محصول کردستان را می توان در اغلب فروشگاه های مختلف سطح کشور دید که با قیمت های مناسبی به فروش می رسند. این گردوها دارای کیفیت بسیار خوبی بوده و بخش عمده ای از آنها به کشورهای دیگر صادر می شود. گردوهای تولید شده در داخل کشور به دو نوع سوزنی و کاغذی هستند.

گردوی پوست کاغذی

 کردوهای کاغذی به دیلی خاصیتی که دارند به راحتی از پوست خود جدا می شوند و به همین دلیل در بازار طرفداران زیادی هم دارند. معمولا از این گردوها در صنایع شیرینی پزی و سایر  تولیدات استفاده می شود.فروش گردو در تهران بهتر است که اینترنتی صورت گیرد چون مناطقی که شرایط آن برای کشت گردو بهتر است دسترسی ندارد که گردو وارد کند پس تمام سفارشات به صورت اینترنتی صورت میگیرد و رزرو میشود.

فروش گردو

خرید و فروش گردو لازمه ی تجربه بسیاری است که عمده فروشان گردو وعمده فروشی مغز گردو از آن خبر دارند،خرید گردو باپوست توصیه میشود اما تقاضا برای خرید مغز گردو و قیمت آن رو به افزایش است . سپس خودتان گردوها را درست قبل از استفاده با شکستن بازکنید؛ زیرا گردو در پوست خود تازه‌تر از مغز گردو میماند.خرید و فروش گردو داخلی به دلیل وجود گردوهای تقلبی کمتر شده است و این روزها چینیها با وارد کردن گردوهای تقلبی و غیر ارگانیک به کشورمان لطمه فراوانی زده اند.

محصولات و تولیدات چینی به حد زیادی بازارهای کشور را در تسخیر خود در آورده به نحوی که ورود گردوهای چینی در شهرستان بوانات فارس به عنوان قطب تولید گردوی کشور شرایطی را به وجود آورده که فریاد گلایه تولیدکنندگان بلند شده است.تا چندی پیش محصولات چینی در حد اسباب بازی کودکان یا لوازم الکترونیکی به بازار ایران عرضه می شد و از آنجایی که از یک خصوصیت ویژه به نام ارزانی برخوردار بود توانست برخی از بازارهای کشور را به خود اختصاص دهد گرچه بسیاری از این محصولات تنها یکبار مصرف بودند.


  • Mary Sharifi
  • ۰
  • ۰

خواستگاه بادام درختی

بادام  درختی، یکی از قدیمی ترین درختانی است که در مناطق سردسیری و نیمه سردسیری ایران کشت می شود. تعدادی از محققان وطن اصلی بادام را به ایران نسبت می دهند. خواستگاه اصلی بادام منطقه وسیعی از ایران و تاجیکستان و افغانستان تا غرب پاکستان بوده. که همراه کاروانها به فنیقیه رفت و از آنجا به یونان رفت. و بعدها توسط یونانی ها به سایر بنادر دریای مدیترانه گسترش یافته است.


بادام درختی، از کاملترین و مفیدترین مواد غذایی است. که مصرف آن به همه گروههای سنی به ویژه کودکان و سالخوردگان توصیه می شود. بادام درختی، خواص زیادی برای سلامتی دارد. اولین غذایی که بعد از شیر مادر به کودکان داده می شود شیره بادام درختی است. مصرف آن به افزایش ظرفیت مغز، توانایی های فکری، طول عمر، کمک شایانی میکند. برای آشنایی کامل با بادام درختی، با ما همراه باشید.


مهمترین خواص بادام درختی

بادام درختی، ملین بوده و روغن بادام ضد یبوست است. بویژه از روغن بادام می توان برای رفع یبوست در کودکان استفاده کرد. بادام سینه را نرم می کند. و برای رفع سرفه، ناراحتی حنجره و تنگی نفس بسیار مفید بوده و خلط آور است. از آن برای درمان زخم روده ها و مثانه و اسهال استفاده می شود. بادام بو داده مقوی معده بوده و قابض است.  بادام تقویت کننده نیروی جنسی است و تولید اسپرم را زیاد می کند.


بادام  آسیاب شده را با عسل مخلوط کنید برای درد کبد و سرفه بسیار مفید است. چغاله بادام باعث تقویت لثه و ریشه دندان می شوند. همچنین برای خشکی دهان مورد استفاده قرار می گیرد.


از دم کرده شکوفه بادام می توان به عنوان مسهل برای کودکان استفاده کرد. دم کرده پوست قهوه ای رنگ مغز بادام بهترین دارو برای تسکین درد و التهاب مجاری تنفسی است.  جوشانده برگ درخت بادام برای نارسائی کبد و کیسه صفرا مفید است. روغن بادام خواب آور است. و بیخوابی را از بین می برد. برگ تازه درخت بادام مسهل و ضد کرم است. اما برگ خشک شده درخت بادام قابض بوده و اسهال را از بین می برد.


برای رفع خارش پوست کسانی که سرخک و مخملک دارند روغن بادام به سطوح بدن آنها بمالید تا تسکین یابد. مالیدن روغن بادام بر روی پوست التهاب را رفع کرده و سوختگی را درمان می کند. روغن بادام اگزما را رفع می کند. پتاسیم موجود در بادام باعث کنترل فشار خون می شود. آنتی اکسیدان موجود در بادام باعث می شود از سرطان پوست جلوگیری کند. بادام سرشار از ویتامین ها و چربی های غیر اشباع است. و سرشار از مواد مغزی مورد نیاز بدن است.

  • Mary Sharifi
  • ۰
  • ۰

عسل یک واژه عربی است همانند هزاران کلمه راه یافته به زبان فارسی . اسم عسل در زبان فارسی انگَبین یا اَنگُوین است عسل ماده ای شیرین و گران رو است که گاه در گونه های خاصی از آن به صورت تلخ نیز موجود است عسل به طور کلی یک ترکیب محلول درآب است که بسیار غلیظ بوده و دارای قند ها انزیم ها و مواد معدنی مختلفی است. این ماده جادویی در تبادلات غذایی و کمک به هضم غذا بالا ترین رتبه را دارد. عسل به دلیل مقدار بسیار اندک آب به سختی فاسد می شود و به همین دلیل نگهداری انتقال و تجارت آن اسان است .

 

ترکیبات عسل

ترکیبات شیمیایی عسل وابسته به نوع تغذیه زنبور سازنده است و همچنین درصد آب و گران روی عسل نیز به شرایط اقلیمی و میزان رطوبت منطقه بستگی دارد. در مناطقی که رطوبت بیشتر باشد میزان آب موجود در عسل بیشتر است. برای مثال عسل های شمال کشور ایران رقیق تر از عسل های شمیرانات تهران است. ترکیبات یک عسل طبیعی به این صورت است :

  • فروکتوز 38%
  • گلوکز 31%
  • اب 17 %
  • مالتوز 7%
  • کربوهیدرات 5%
  • املاح معدنی . ویتامین . انزیم 2%

عسل هایی با منبع گیاهی متفاوت وجود دارند که تا حدودی ترکیبات انها متفاوت است. قند موجود درعسل متفاوت است. این عسل ها می توانند حاوی قند های مختلفی مانند ساکاروز،لوولوز،دکستروز،مالتوز ... و حاوی اسید ها ،پروتئین ها، پیک مان ها ،مواد معطر و خوشبو کننده و همچنین املاحی نظیر سدیم وگوگرد و منیزیوم فسفر کلر پتاسیم سیلیکا ... و انزیم هایی مانند دیاستاز ،گلکز اکسیداز کاتالاز فسفاتاز و انوارتاز و همچنین حاوی ویتامین هایی چون پرودوکسین و فولیک اسید و غیره باشند.

عسل طبیعی

یکی از باورهای غلط و رایجی که در ایران وجود دارد این است که مردم فکر میکنند عسل شکرک زده، سفت شده و رس کرده را عسل تقلبی می دانند. چیزی به اسم شکرک عسل تقلبی وجود ندارد. برخی نیز رنگ عسل و یا گران روی را ملاک قرار میدهند که باز این هم اشتباه است یا تست عسل با چوب کبریت که بسیار مشهور است اما درست نیست . عسل ارگانیک و طبیعی را فقط می توان در آزمایشگاه های مواد غذایی از عسل های تقلبی تشخیص داد. حتی حضور بر سر کندو هم کمکی نمی کند تنها روشی که تا حدودی درست است این است که عسل را داخل یک لیوان آب سرد بریزید، اگر قطره های عسل حل نشدند و ته لیوان ته نشین شدند عسل است. اما اگر در اب حل و ذرات ان به صورت رشته هایی در اب ناپدید شدند، احتمال دارد که عسل تقلبی باشد .عسل طبیعی خود در انواع  مختلفی یافت می شود و به اسم های مختلفی شناخته میشوند مانند عسل سیاه . عسل جنگلی . عسل کوهی یا وحشی ...


  • Mary Sharifi