محصولات ارگانیک

سایت سوغات و محصولات ارگانیک توشه بر

محصولات ارگانیک

سایت سوغات و محصولات ارگانیک توشه بر

  • ۰
  • ۰

همه چیز در مورد دمنوش

انواع دمنوش ترکیبی فراوانی وجود دارد و هرکدام به طرز معجزه آسا خواص فراوانی دارند.اما انواع دمنوش های ایرانی متفاوت تر هستند چون گیاه آن در شرایط آب و هوایی بهتری رشد میکند. اینجا انواع دمنوش با طبع گرم و دمنوش های رایج را نام میبریم که شامل دمنوش گل گاوزبان، دمنوش نعناع، دمنوش بابونه، دمنوش زنجبیل، دمنوش رازیانه، دمنوش بادرنجوبیه، دمنوش دارچین و دمنوش به از انواع دمنوش های گیاهی هستند.دمنوش برای لاغری متفاوت است و آنها را برای هر کاری جدا کرده اند.خرید دمنوش را از ما بخواهید سایت توشه بر ارائه دهنده دمنوش های خوشمزه هستند.

دمنوش چیست؟

دمنوش نوعی نوشیدنی گیاهی است که با استفاده از گل، برگ، ساقه، ریشه، دانه، پوست میوه یا اجزای دیگر گیاهان دارویی که قابل حل در آب است، بصورت خشک یا تازه تهیه می‌شود. دم کردن گیاهان و میوه‌ها یا گرفتن عصاره آن‌ها یکی از متداول‌ترین و قدیمی‌ترین روش‌های مصرف داروهای گیاهی است. روش تهیه انواع دمنوش‌ های گیاهی به این صورت است که ابتدا روی گیاه که به طرز صحیحی خرد شده آب جوش می‌ریزند، سپس آن را به مدت ۵-۳ دقیقه در یک ظرف در بسته شیشه‌ای یا چینی مثل قوری یا لیوان می‌گذارند و گاهی آن را هم می‌زنند و سپس مایع را از کاغذ صافی رد کرده و می‌نوشند.

 مزایای دمنوش

نکته قابل توجه در مصرف دمنوش‌ ارگانیک این است که با اینکه گیاهان دارویی منشاء طبیعی دارند و در مقایسه با داروهای شیمیایی عوارض کم‌تری ایجاد می‌کنند، اما مصرف بی‌رویه یا غیرعلمی برخی از این گیاهان می‌تواند موجب عوارض ناخواسته و حتی مسمومیت‌های شدید گردد؛ بنابراین مصرف دمنوش‌ها نیز همانند داروهای شیمیایی باید با آگاهی و پس از اطلاع از سازوکار عمل آن‌ها باشد.

تفاوت دمنوش با جوشانده

در دمنوش گیاه را کمی کوبیده و در آب جوشیده شده به مدت چند دقیقه در حالی که در ظرف بسته است، روی بخار ملایم قرار می‌دهند و بعد صاف می‌کنند. نوشیدنی حاصل از گل گاوزبان، گل ختمی، به لیمو، سنبل الطیب نوعی دمنوش گیاهی است. در مقابل اگر گیاه را مستقیم با آب سرد یا گرم بجوشانند، جوشانده‌ای بدست می‌آید که خاصیت و اثر آن قوی تر از دمنوش است، چرا که حین جوشاندن مواد بیشتری از گیاه خارج می‌شود. بسیاری از گیاهان باید به صورت دم کرده استفاده شود و اگر بر اثر ناآگاهی یا غفلت جوشانده شود، خاصیت آن تغییر می‌کند و گاهی موادی از گیاه آزاد می‌شود که دارای عوارض ناگواری خواهد بود.


  • ۹۸/۰۲/۲۶
  • Mary Sharifi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی