محصولات ارگانیک

سایت سوغات و محصولات ارگانیک توشه بر

محصولات ارگانیک

سایت سوغات و محصولات ارگانیک توشه بر

  • ۰
  • ۰

مصرف روغن حیوانی

روغن حیوانی گاوی را می توان مانند تمام روغن های برای پخت و پز غذا استفاده نمود ضمن اینکه می توان آن را مانند کره هنگام سرو برنج یا هر غذای دیگر روغن آن ریخت تا غذا چرب تر شود و استفاده نمود , همچنین می توان از روغن حیوانی به دلیل تحمل دمای بالا برای سرخ کردن استفاده نمود , عده  ای نیز از روغن حیوانی بجای کره در صبحانه در کره مربا یا کره عسل استفاده می نمایند که به عنوان یک صبحانه مقوی و خوش مزه می تواند انتخاب خوبی باشد.

مزایای روغن حیوانی

باید به این نکته در خرید روغن حیوانی توجه نمود که روغن اصل را انتخاب کنیم و باید بدانید که روغن حیوانی اصل دارای چه مزایایی است.

نقطه دود بالاتری دارد ( در حدود ۲۵۰ درجه سانتیگراد یا ۴۸۲ درجه فارنهایت)

همیشه استفاده از روغن حیوانی گاوی را برای پخت و پز و سرخ کردن به دیگر انواع روغن ها ارجحیت دهید، چرا که به دلیل بالا بودن نقطه دود، رادیکالهای آزاد آن به راحتی تجزیه نمیشوند.

فاسد نمیشود و به فریزر نیاز ندارد

بسیاری از انواع روغن‌های حیوانی از جمله روغن حیوانی، برای نگهداری نیازی به سرمای زیاد ندارند بلکه کافیست در محلی خشک و تاریک نگهداری شوند. حتی بعضی از انواع روغنهای حیوانی بیشتر از صد سال قابلیت ماندگاری دارند. 

روغن حیوانی ضامن قلب سالم و عمر طولانی

من به‌عنوان کسی که پزشک طب جدید هم هستم و در زمینه سلول با دیدگاه طب جدید و قدیم فعالیت میکنم، مقاله‌ای در کتاب مثلث سلامت تحت عنوان «روغنهای حیوانی بنزین سلولهای قلبی» دارم؛ هر کسی که میخواهد قلب سالم و عمر طولانی داشته باشد، روغن حیوانی بخورد.

انواع روغن حیوانی

روغن حیوانی گاوی را اصطلاحاً «روغن خومانه یا محلی» میگویند و روغنی با رنگ زرد بوده که از شیر گرفته میشود؛ به‌این‌صورت که اگر کره محلی را آب کرده و دوغ آن را جدا کنیم، بقیه آن روغن حیوانی میشود؛ روغن حیوانی، بهترین نوع روغن است.بعد از روغن حیوانی، «روغن شحم گاو» بسیار مفید بوده؛ چربیهای اطراف قلب و کلیه و اعضای گاو، شحم گاوی است.«روغن کوهان شتر» هم جزو روغنهای حیوانی خوب است و کم‌کیفیتترین روغن حیوانی، «روغن دنبه» بوده که بسیار مفیدتر و بهتر از روغنهای مایع موجود در بازار است.

خرید روغن حیوانی

مصرف کنندگان روغن حیوانی باید هنگام خرید روغن حیوانی از تقلبی و اصل بودن آن اطمینان حاصل کنند چون برخی از فروشنده ها آن را با روغن های جامد و نباتی ترکیب میکنند تا سود بیشتری به دست بیاورند که این کار موجب گول زدن خریداران است. صاحبان فروشگاه محصولات ارگانیک و عمده فروشان روغن حیوانی اکثرا روغن حیوانی مرغوب را از عشایر و روتاها تهیه میکنند که این نکته ی بسیار خوبی است چون روغن اصل محلی بر سایر اولویت دارد و قیمت روغن حیوانی محلی نسبت با توجه به کیفیتش بیشتر است.اما امروزه سایت های معتبر میتوانند روغن های مرغوب را به فروش برسانند از جمله سایت توشه بر که عرضه کننده بهترین محصولات ارگانیک است.


  • ۹۸/۰۲/۲۸
  • Mary Sharifi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی