محصولات ارگانیک

سایت سوغات و محصولات ارگانیک توشه بر

محصولات ارگانیک

سایت سوغات و محصولات ارگانیک توشه بر

  • ۰
  • ۰

آنتی اکسیدان ها از سلول ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کنند. رادیکال های آزاد علاوه بر آسیب رسانی به سلول ها ممکن است با پیشرفت بیماری قلبی، سرطان و سایر بیماری ها در ارتباط باشند. آنتی اکسیدان هایی که از بدن در برابر این بیماری ها محافظت می کنند شامل بتاکاروتن، لوتئین، لیکوپن، سلنیوم، ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E است. بسیاری از موادغذایی از جمله میوه ها، سبزیجات، مغزهای آجیل، دانه ها و برخی از انواع ماهی، مرغ و گوشت آنتی اکسیدان هایی را برای بدن فراهم می کنند. 

محافظ بدن

آنتی اکسیدان های موجود در گیاهان به حفظ سلامتی و ترمیم آسیب سلولی کمک می کنند. براساس محققان دانشگاه ایالتی کانزاس، سیگار کشیدن، نورخورشید و آلودگی هوا باعث افزایش اکسیداسیون در بدن می شوند. آنتی اکسیدان ها همچنین از بدن در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کنند. 

میوه ها و سبزیجات

براساس دانشگاه ایالتی کانزاس، آلو سیاه دارای بالاترین سطح آنتی اکسیدانی است. همچنین کشمش، بلوبری و تمشک نیز بعد از آلو سیاه دارای سطوح بالایی از موادآنتی اکسیدانی به حساب می آیند. 

نوشیدنی ها

براساس دانشگاه ایالتی کانزاس، چای سبز و چای سیاه دارای میزان بالایی از آنتی اکسیدان ها می باشند. آب انگور میزان بالایی آنتی اکسیدان دارد، همچنین آب گریپ فروت، آب گوجه فرنگی، آب پرتغال و آب سیب نیز محتوی موادآنتی اکسیدانی می باشند. 

فواید

بساری از میوه ها و برخی از سبزیجات سطوح بالایی از کاروتنوئیدها، ویتامین ها، فنول ها، فلاونوئیدها و گلوتاتیون دارند. آنتی اکسیدان ها با کاهش سطوح بالایی از رادیکال های آزاد ناشی از متابولیسم باعث کاهش استرس اکسیداتیو و جلوگیری از آسیب فیزیولوژیکی و بیوشیمیایی می شوند، به طوریکه این آسیب ها منجر به اختلال عملکرد و مرگ سلولی خواهند شد. 

ملاحظات

براساس وزارت کشاورزی امریکا، بسیاری از آنتی اکسیدان ها با کاهش نرخ مرگ و میر ناشی از سرطان و بیماری قلبی در ارتباط است. براساس تحقیقات دانشگاه ایالتی کانزاس، مصرف مقادیر فراوانی از موادغذایی غنی از آنتی اکسیدان ها با کاهش فرآیندهای مرتبط با پیری و بسیاری از بیماری های مزمن مرتبط است. مصرف مقادیر فراونی از میوه ها و سبزیجات از بدن در برابر بیماری ها محافظت می کند. بزرگسالان بهتر است روزانه ۲ فنجان و نیم میوه و ۲ تا ۳ فنجان سبزیجات مصرف کنند.

 


  • ۹۸/۰۴/۰۶
  • Mary Sharifi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی