محصولات ارگانیک

سایت سوغات و محصولات ارگانیک توشه بر

محصولات ارگانیک

سایت سوغات و محصولات ارگانیک توشه بر

  • ۰
  • ۰

زیتون میوه ی درخت زیتون بوده و اگرچه اندازه ی کوچکی دارد، اما سرشار از ویتامین ها و موادمعدنی مفید است. هر دو زیتون سبز و سیاه حاوی موادمغذی ارزشمندی می باشند.خواص زیتون شور نیز فراوان است و همچنین برای مصرف کنار غذای ایرانی خیلی خوشمزه است. 

ویتامین E

زیتون پرورده حاوی ویتامین E است که به عنوان یک آنتی اکسیدان محلول در چربی قدرتمند عمل کرده و از غشای سلولی و سایر بافت ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند. این ویتامین همچنین در تشکیل سلول های قرمز خون نقش داشته و به بدن برای استفاده از ویتامین K و جلوگیری از انقباض عروق خونی کمک می کند. یک قاشق غذاخوری زیتون ۰.۱۴ میلی گرم ویتامین E معروف به آلفا توکوفرول برای بدن فراهم می کند.

ویتامین A

زیتون حاوی ویتامین A بوده، یک ماده مغذی حیاتی که به حفظ سلامت دندان، استخوان و پوست کمک می کند. همچنین این ویتامین آنتی اکسیدانی است که از سلول ها در برابر اثرات رادیکال های آزاد محافظت می کند. یک قاشق غذاخوری از زیتون کنسروشده حاوی ۳۴ واحد بین الملل ویتامین A است. همچنین میزان توصیه شده روزانه این ویتامین برای مردان بزرگسال ۹۰۰ واحد بین الملل و برای بانوان بزرگسال ۷۰۰ واحد بین الملل است. 

کلسیم

زیتون حاوی مقدار قابل توجهی کلسیم است، به طوریکه در هر قاشق غذاخوری ۷ میلی گرم از این ماده معدنی وجود دارد. کلسیم برای ساختار استخوان، انعقاد خون، انتقال تکانه های عصبی، انقباض ماهیچه ای و ترشح هورمون ها حیاتی است. میزان توصیه شده کلسیم ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی گرم در روز می باشد. 

آهن و روی

زیتون منبع خوبی از آهن و روی است. یک فنجان از زیتون ۳.۳ میلی گرم آهن و ۰.۲۲ میلی گرم روی را برای بدن فراهم می کند. آهن برای هموگلوبین در سلول های قرمز خون ضروری است. عنصر روی نیز برای ساخت DNA و پروتئین، بهبود جراحات و سیستم ایمنی ضروری می باشد. 

سایر ویتامین ها و موادمعدنی

زیتون همچنین حاوی منیزیم، پتاسیم، فسفر، مس، سلنیوم، ویتامینB1 تا ویتامین B6 و ویتامین K است. ویتامین K همچنین برای انعقاد خون ضروری بوده، درحالیکه ویتامین های گروه B عملکردهای فیزیولوژیکی مهمی در بدن دارند.خواص روغن زیتون بسیار است چون حاوی ترکیبات پلی فنول و فلاونوئید بوده که دارای خواص ضدالتهابی است.


  • ۹۸/۰۴/۰۱
  • Mary Sharifi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی