محصولات ارگانیک

سایت سوغات و محصولات ارگانیک توشه بر

محصولات ارگانیک

سایت سوغات و محصولات ارگانیک توشه بر

  • ۰
  • ۰

پنیر جزو فرآورده های لبنی بوده که حاوی مقدار زیادی از ویتامین ها و موادمعدنی ضروری برای حفظ سلامت بدن است. موادمغذی موجود در پنیر به حفظ سلامت استخوان ها، دندان ها و سایر اندام ها کمک می کند.پنیر می تواند به عنوان یک غذای کامل یا میان وعده مصرف شود.ما در میان محصولات لبنی انواع پنیر را  داریم که می توان آن را به صورت برش، همراه تخم مرغ و یا برای صبحانه، ساندویچ و یا سالاد ( پنیر فتا ) استفاده کرد، پنیر پارمسان در پاستا کاربرد دارد و یا پنیر موزورلا. پنیر منبعی برای بسیاری از مواد مغذی اساسی و ضروری است شامل پروتئین های با کیفیت بالا و می تواند بخشی از رژیم غذایی منظم و سالم باشد. 

 آشنایی با ارزش غذایی پنیر لیقوان 

پنیر لیقوان از نظر ارزش غذایی با تمام پنیرها برابری می‌‌کند و تفاوتی با سایر اعضای این گروه ندارد. در کل، پنیر از دسته لبنیات است و ارزش غذایی‌اش برمی‌گردد به پروتئین ـ که کیفیت بسیار بالایی دارد ـ کلسیم، فسفر و منیزیم.می‌توان گفت لبنیات غنی‌ترین منبع کلسیم و ویتامین‌های محلول در چربی به ویژه ویتامین A- D و برخی ویتامین‌های گروه B (که مقدارشان به نحوه تهیه پنیر بستگی دارد) محسوب می‌شوند. یکی از ویژگی‌های خاص پنیر لیقوان، در مقایسه با سایر پنیرها، این است که در فرآیند تبدیل شیر به پنیر از باکتری‌هایی استفاده می‌شود که پروبیوتیک هستند و همان‌طور که می‌دانید پروبیوتیک‌ها باعث بهبود هضم موادغذایی می‌شوند و برای دستگاه گوارش بسیار مفیدند اما قیمت پنیر لیقوان از سایر پنیرها بیشتر است چون دارای خواص بیشماری است.

چربی پنیر

۲۸ گرم  پنیر چدار ۹.۴ گرم چربی و ۶ گرم چربی اشباع دارد و ۲۸ گرم پنیر  بری ۷.۸ گرم چربی دارد و ۴.۹ گرم چربی اشباع. چربی اشباع  سطح کلسترول را افزایش می دهد.  پنیر از منابع اصلی چربی سالاد در رژیم غذایی معمولی آمریکایی است. 

کلسیم پنیر

۲۸ گرم پنیر چدار، ۲۰۰ میلی گرم کلسیم دارد، و یا ۲۰ درصد ارزش غذایی روزانه از رژیم غذایی ۲۰۰۰ کالری. پنیر نرم کلسیم کمتری دارد.  کلسیم برای حفظ قوام استخوان لازم است. بهتر است پنیر مصرفی غنی از ویتامین D باشد تا توانایی جذب کلسیم بیشتر شود.


  • ۹۸/۰۳/۳۱
  • Mary Sharifi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی