محصولات ارگانیک

سایت سوغات و محصولات ارگانیک توشه بر

محصولات ارگانیک

سایت سوغات و محصولات ارگانیک توشه بر

  • ۰
  • ۰

نام محلی که در آن رشد کرده، نام اعضای بدن که شباهت زیادی به شکل ظاهری پسته دارد، رنگ آن، شباهت پسته به اشیا و نام افرادی که برای اولین بار آن را شناسایی کرده اند. کشورهای زیادی مشغول تولید پسته و صادر کردن آن هستند مانند: ایران، چین، آمریکا، سوریه، یونان، افغانستان و ...، اما در میان این کشورها آمریکا بیشترین مصرف پسته را دارد و ایران هم بزرگ ترین صادر کننده ی پسته شناخته شده است. مصرف پسته به صورت تازه هم علاقه مندان مخصوص خود را دارد، در اواخر تابستان و با آمدن فصل زیبای پاییز، پسته هم به صورت تازه در بازار یافت می شود. خواص پسته قابل توجه است. پسته کاربردهای دیگری هم دارد، در انواع خورشت ها و غذاها از خلال پسته استفاده می شود، پودر آن هم برای درست کردن انواع شیرینی ها و دسرها بسیار پر طرفدار است.

پسته و انواع و ارقام آن در ایران

ایران دارای 70 نوع پسته ی ماده و تعداد اندکی پسته نر می باشد و جز مهم ترین صادر کننده ها در جهان است. معروف ترین انواع پسته ها در ایران: کله قوچی، اکبری، ممتاز، بادامی زرند، سفید پسته نوق، احمد آقایی، اوحدی، خنجری دامغان، شاه پسند و پسته قزوینی است. تقسیم بندی های دیگری هم در مورد پسته انجام می شود، مثلا از نظر زمان گل دهی به سه نوبت: زود گل، متوسط گل و دیر گل و از نظر زمان رسیدن محصول به 5 دسته ی : خیلی زود رس، زود رس، متوسط رس، دیر رس و خیلی دیر رس تقسیم بندی می شود.خرید اینترنتی پسته میتواند راحت ترین خرید باشد چون در هر صورت از کیفیت آن با خیر هستیم. 

ویژگی های معروف ترین پسته ها در ایران

اوحدی : شکل این پسته فندقی است، خیلی خندان است، رنگ پوست پسته استخوانی کرم روشن است، مغز آن ارغوانی است، این پسته از نظر اقتصادی نسبت به سایر پسته ها ارزان تر است. کله قوچی : شکل ظاهری آن فندقی است، خندان متوسط است، پوست پسته استخوانی سفید است و مغز آن به رنگ سرخ خاکستری است. این پسته کمی از پسته ی فندقی بزرگ تر است اما قیمتی مناسب دارد.

احمد آقایی : شکل ظاهری این پسته بادامی است، خیلی خندان است، پوست پسته استخوانی کرم تیره است و مغز آن به رنگ بنفش قهوه ای است، قیمت آن نسبت به پسته ی کله قوچی پایین تر است. اکبری : شکل ظاهری این پسته شبیه احمد آقایی کشیده و بادامی است، اندازه ی آن از سایر پسته ها بزرگ تر است و دهانه ی آن به قدری خندان است که لقب دو بر خندان به داده اند، قیمت پسته ی اکبری از بقه ی انواع پسته بالاتر است و به عنوان لوکس ترین پسته شناخته شده است.


  • ۹۸/۰۳/۲۹
  • Mary Sharifi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی