محصولات ارگانیک

سایت سوغات و محصولات ارگانیک توشه بر

محصولات ارگانیک

سایت سوغات و محصولات ارگانیک توشه بر

  • ۰
  • ۰

خواص بیشمار شیر

شیر از انواع لبنیات است که به طور طبیعی حاوی مواد مغذی و حیاتی است. بدون شک نوشیدن شیر برای سلامت کودکان و بزرگسان مفید است. خواص شیر گاوهایی که به طور طبیعی تغذیه کرده‌اند خیلی بالا و میزان ویتامین‌های موجود در آن قابل توجه است. شیر همچنین دارای پروتئین‌های مفیدی است که برای سلامت کلی استخوان، دندان و عضله لازم هستند. یک لیتر شیر حاوی بیش از ۳۵ گرم کاسئین (Casein) و پروتئین وی (Whey) است که هر دو جزو پروتئین‌های مفید برای بدن هستند.چربی شیر می‌تواند میزان کلسترول خوب خون به نام HDL را بالا ببرد که به کاهش بیماری‌های قلبی و خطر سکته کمک می‌کند. پتاسیوم موجود در آن است به تنظیم فشار خون کمک می‌کند. 

شیر تقویت استخوان و دندان

شیر وزن‌گیری و تراکم استخوان را در کودکان بهبود می‌دهد و همچنین احتمال شکستگی استخوان‌ها در کودکی را کاهش می‌دهد. تحقیقات نشان داده است زنان بارداری که میزان زیادی لبنیات و غذاهای غنی از کلسیم مصرف می‌کنند، بچه‌هایی با رشد استخوان‌ بهتر و تراکم استخوان بالاتر دارند. اضافه کردن لبنیات بیشتر در برنامه غذایی دختران قبل از شروع دوران نوجوانی، مفیدتر از قرص‌های کلسیم است.یک لیوان شیر حدود ۳۰ درصد از نیاز روزانه کلسیم در بزرگسالان را تامین می‌کند. همچنین پتاسیم و منیزیم که برای سلامت استخوان و دندان بسیار مهم هستند. لبنیات حدود ۵۰ درصد از کل کلسیم رژیم غذایی روزانه اکثر افراد را تامین می‌کند و منبع دریافت کلسیم برای تقریبا همه مردم دنیا است. از خواص شیر به تاثیر آن در کاهش میزان جرم دندان‌ها می‌توان اشاره کرد. تحقیقات نشان داده است که خوردن لبنیات، کلسیم و ویتامین D در کاهش پلاک دندان در بزرگسالان تاثیرگذار است. 

جلوگیری از دیابت

از دیگر خواص آن می‌توان به تاثیر آن در بیماری دیابت اشاره کرد. مصرف شیر دیابت نوع ۲ روی سوخت و ساز بدن برای تولید انرژی تاثیرگذار است. بیماری دیابت ریسک بیماری‌های قلبی، سکته و بیماری‌های کلیوی را افزایش می‌دهد. تحقیقات زیادی نشان داده است که پروتئین موجود در شیر خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ در بزرگسالی را کاهش می‌دهد. این موضوع به احتمال زیاد به این دلیل است که پروتئین شیر میزان قند خون را متعادل می‌کند. 

سلامت قلب

شیر حاوی پتاسیم زیادی می‌ باشد که این امر سبب افزایش غلظت خون و کاهش فشار خون می‌ شود. در نتیجه، می‌ توان با نوشیدن شیر از بیماری‌ های قلبی عروقی پیشگیری کرد. بیماری های قلبی تنها بیماری نیست که شیر بر آن اثر می گذارد. مصرف شیر و فرآورده های آن به کاهش مرگ ناشی از بیماری های قلبی و سکتهکمک می کند. همچنین به دیابت نوع دوم و سرطان روده ی بزرگ و سرطان معده کمک می کند. 

تقویت کننده عضلات

از آنجا که شیر دارای پروتئین غنی، اسید آمینه‌ های ضروری و چربی‌ های اشباع شده است، می‌ تواند به تقویت عضلات کمک کند. بدین ترتیب، متابولیسم را بالا برده و عضلات ترمیم یافته‌ تر و بدون چربی را به وجود می‌ آورد.


  • ۹۸/۰۳/۲۸
  • Mary Sharifi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی