محصولات ارگانیک

سایت سوغات و محصولات ارگانیک توشه بر

محصولات ارگانیک

سایت سوغات و محصولات ارگانیک توشه بر

  • ۰
  • ۰

ترشی گل کلم لذیذترین ترشی نزد ایرانیان است و طرز تهیه ترشی گل کلم آسان بوده اما برای تهیه ترشی گل کلم نکاتی را باید رعایت کرد اینکه در شستن گل کلم دقت کافی را بکنید. زیرا ممکن است در لابلای گل برگها یا ساقه های آن کرم وجود داشته باشد و در آّبکش قرار دهید تا آب آن برود و آنها را خرد کنید. اما توصیه من برای بهتر شدن طعم ترشی گل کلم این است که در آخر ادویه ها را اضافه کنید.و در آخر سرکه را روی مواد تا حدی بریزید که روی سبزیجات را بگیرد و در شیشه را محکم ببندید. ترشی گل کلم را در جای خشک و دور از نور نگداری کنید و در هر بار کشیدن از این ترشی خوش طعم کاملا قاشق یا ملاقه خشک باشد زیرا کمترین رطوبتی ممکن است باعث کپک زدن ترشی شود و زحمات شما از بین برود.باید بدانید به طور متداول ترشی ها مخصوص فصول سرد سال هستند. یکی از این ترشی ها ، ترشی گل کلم است که از پر طرفدارترین ترشی هاست. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید مقدار کمی ترشی گل کلم به صورت آزمایشی تهیه نمایید. برای خرید ترشی گل کلم به فروشگاه سوغات و محصولات ارگانیک سر بزنید.

مواد لازم و طرز تهیه ترشی گل کلم

1 عدد گل کلم

1 کیلو هویج

1 دسته ساقه کرفس

4 عدد فلفل سبز تند

سرکه :به میزان لازم

نمک :به مقدار لازم

1 قاشق مرباخوری گلپر

           

طرز تهیه ترشی گل کلم

برای تهیه ترشی گل کلم ابتدا سیب، هویج،ساقه های کرفس را بشورید و در سبدی قرار دهید تا آّب آنها برود.سر سیب ها را بگیرید و به دو نیم برش دهید و هسته های آن را در بیاورید و به هر مدل و اندازه ای که دوست دارید روی تخته با چاقو خرد کنید(اگر برش ها ریزتر با شد ترشی زودتر آماده استفاده است) سپس هویج هارا پوست بگیرید و با ساقه کرفس ها حلقه حلقه برش دهید یا میتوانید برای زیباتر شدن ترشی (هویج ها) از قالب های کوچکی که بشکل گل یا قلب هستند استفاده کنید.و پس از 3 الی 4 روز بعد سری به ترشی بزنید اگر روی آن خالی شده بود مجددا سرکه بریزید.زیرا سرکه به خورد مواد میرود و جذب سبزیجات میشود و روی آن خشک میشود پس نیاز به سرکه دارد.سپس در کاسه ای ادویه ترشی و پودر سیر و پودر موسیر وگلپر و ترخان و نمک را با هم مخلوط کنید. شیشه ای ترجیحا تیره رنگ که کاملا خشک باشد لایه لایه از سبزیجات خرد شده بریزید و روی آنها از ادویه ها مخلوط شده بریزید.و 1 عدد فلفل سبز تند بگذارید و سپس لایه بعدی (میتوانید سبزیجات را با هم مخلوط کنید و درون شیشه بریزید) تا شیشه پر شود.


  • ۹۸/۰۳/۲۶
  • Mary Sharifi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی