محصولات ارگانیک

سایت سوغات و محصولات ارگانیک توشه بر

محصولات ارگانیک

سایت سوغات و محصولات ارگانیک توشه بر

  • ۰
  • ۰

با مصرف زعفران با سرطان کبد خداحافظی کنید. همانطور که می دانید کبد حساس ترین عضو داخلی بدن است. سرطان کبد پنجمین سرطان شایع جهان و سومین عامل مرگ در مبتلایان به سرطان به شمار می رود. اصلی ترین عامل خطر در ابتلا به سرطان کبد، عفونت مزمن ناشی از ویروس هپاتیت B و C است. سایر عوامل خطر عبارتند از: مصرف بیش از حد آهن، کبد چرب، مصرف الکل و مواجهه با سرطان زاهای محیطی که در دخانیات، مواد آرایشی، بنزین و غذاهای فرآوری شده از جمله فرآورده های شیر و گوشت یافت می شوند.زعفران و سرطان کبد حریفان قدرتمندی هستند که خوشبختانه پیروز میدان مبارزه این دو زعفران است چرا که تحقیقاتی که روی موش های آزمایشگاهی صورت گرفته حاکی از این است که این گیاه ارزشمند می تواند به میزان زیادی روی تکثیر و حتی ایجاد سلول های سرطانی جلوگیری کند.

خواص اعجاب انگیز زعفران برای سلامتی و پوست و مو

خواص زعفران برای سلامتی و پوست و مو: زعفران که ادویه طلایی هم نامیده می شود دارای طعم، رنگ، عطر خوبی بوده و بیش از ۱۵۰ ترکیب آنتی اکسیدانی از جمله کاروتنوئیدها، سافرانال، کروکین، کروکتین، پیکرکروکین، فوکوس و کروک دارد. همچنین زعفران غنی از ویتامین A، اسید فولیک، مس، پتاسیم، کلسیم، منگنز، آهن، سلنیوم، روی، منیزیم، ریبوفلاوین و تیامین می باشد.

طبع زعفران گرم و خشک است و بیشتر به صورت پودر زعفران برای تهیه ی سوپ ها و نوشیدنی های گرم استفاده می شود. گل زعفران معمولا در پاییز رشد می کند و در اندازه های ۲۵ تا ۳۰ میلی متر یافت می شود. امروزه زعفران در ایران، اسپانیا، مدیترانه شرقی و آسیای جنوب شرقی کشت می شود و ایران اولین تولید کننده زعفران در جهان می باشد. 

خواص زعفران برای پوست و مو

پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل ۲۰ دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید. 

ماسک زعفران برای مو

مقداری پودر زعفران و شیر را ترکیب کنید و بر روی پوست سر و موها بمالید، بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید. زعفران چاشنی گران قیمتی است، برای پوست درست و به جا از آن استفاده کنید. میزان مصرف مجاز زعفران در روز ۳ گرم است. اگر در غذایتان از زعفران استفاده کرده‌اید، آن روز از زعفران برای درمان‌های پوستی استفاده نکنید. برای مصرف بیشتر این گیاه حتما با پزشک طب سنتی مشورت کنید. افرادی که با مشکل تعریق کف دست روبه رو هستند باید از مصرف زعفران پرهیز کنند یا مقدار آن را به حداقل برسانند چون مصرف زعفران تعریق کف دست این افراد را بیشتر می‌کند.


  • ۹۸/۰۳/۲۵
  • Mary Sharifi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی