محصولات ارگانیک

سایت سوغات و محصولات ارگانیک توشه بر

محصولات ارگانیک

سایت سوغات و محصولات ارگانیک توشه بر

  • ۰
  • ۰

فواید آرد سوخاری

آرد سوخاری یا پودر سوخاری ترکیبی از چند ماده غذایی مفید که هر کدام خواص خود را دارا می باشد.در واقع ما پودر سوخاری را در تغذیه نرم مثل تخم مرغی و سیب زمینی آپز استفاده میکنیم.هدف از اضافه کردن آرد سوخاری به تغذیه نرم این است که رطوبت تغذیه را گرفته و خشک کنیم تا مشکلات گوارشی برای پرنده ها ایجاد نشود.مخصوصا زمانی که هویج رنده میکنیم چون مرطوب و آبکی می باشد بهترین کار استفاده از پودر سوخاری است.

ترکیبات آرد سوخاری

ترکیبات آرد سوخاری این است که از نان های حجیم مثل باگت تولید می کنند. در کارخانه این نان را حرارت می دهند؛ هنگامی که رطوبت آن گرفته شد، آن را پودر می کنند. آرد سوخاری ممکن است شامل مواد دیگری مانند ذرت، نشاسته، پودر پیاز و ... نیز باشد؛ که همگی سبب طعم دهی عالی به غذای شما می شوند.استفاده از آرد سوخاری بسیار آسان است؛ پس از اینکه ماده غذایی دلخواهتان مانند مرغ، ماهی، قارچ و ... را با تخم مرغ آغشته کردید، در آرد سوخاری و ادویه های دلخواه خود بغلتانید تا به خوبی پوشانده شود. بعد ماده غذایی خود را در روغن قرار دهید و به مدت 10 تا 15 دقیقه سرخ کنید تا طعمی جدید و خاص را تجربه نمایید.در فروشگاه محصولات ارگانیک میتوان از ارد سوخاری طبیعی بهره برد.

موادی که در تهیه آرد سوخاری استفاده می‌شود

 گلوتن در خمیر سوخاری سه نقش اساسی را ایفا می‌کند:

 به خمیر حالت الاستیک و ارتجاعی می‌دهد، باعث نگهداری گازهای حاصل از تخمیر و حالت اسفنجی در فرآورده می‌شود و در ‌‌نهایت باعث بهبود حجم، بافت، سهولت مصرف و افزایش اثر آنزیم‌های گوارشی می‌شود.

 شربت اینورت: این ماده موجب بهبود رنگ در پوسته سوخاری و نرمی بافت آن می‌شود.

 عصاره مالت: این ماده در بهبود رنگ، طعم و مزه محصول موثر است.

 مخمر نانوایی: در تولید سوخاری به دلیل بهبود حجم و حالت اسفنجی و تردی بافت از یک مرحله تخمیر استفاده می‌شود که هم زمان این عمل در بهبود طعم هم تاثیر دارد.

 نمک طعام: این ماده در خمیر سوخاری از یک طرف به بهبود کیفیت شبکه گلوتن کمک می‌کند و حالت ارتجاعی آن را بهبود می‌بخشد، از طرف دیگر به عنوان تنظیم کننده و تعدیل کننده رشد مخمر و میکروارگانیسم‌های ناخواسته عمل می‌کند.

 شیر خشک: اثرات مطلوبی بر روی بهبود بافت خمیر و در نتیجه حالت اسفنجی آن دارد، همچنین موجب بهبود رنگ و طعم می‌شود و ارزش غذایی فرآورده نهایی را افزایش می‌دهد.

 روغن: از این ماده بیشتر برای تردی بافت و افزایش حجم سوخاری استفاده می‌شود. برای تولید سوخاری فرمول ثابت و یکنواختی وجود ندارد و با انتخاب مواد اولیه مناسب می‌توان فرآورده با کیفیت بالا بدست آورد.

 ویژگی‌های نان سوخاری خوب

 نان سوخاری باید عاری از بو و طعم غیر عادی باشد. رنگ آن زرد مایل به قهوه‌ای روشن و عاری از سوختگی باشد. دارای بافت متخلخل و ترد و از هر نوع مواد خارجی نیز عاری باشد.


  • ۹۸/۰۳/۲۴
  • Mary Sharifi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی