محصولات ارگانیک

سایت سوغات و محصولات ارگانیک توشه بر

محصولات ارگانیک

سایت سوغات و محصولات ارگانیک توشه بر

  • ۰
  • ۰

گوشت بوقلمون حاوی هر دو نوع گوشت سفید و قرمز است. ۶۵ درصد گوشت بوقلمون سفید و در ناحیه سینه و ۳۵ درصد آن تیره و در ناحیه ران‌ها قرار دارد. هریک از این گوشت‌ها از نظر طعم و مزه باهم متفاوتند. گوشت سینه و بال‌ها سفید و گوشت قرمز آن که اغلب در ران‌ها یافت می‌شود بوقلمون در فرهنگ خارجی‌ها یک غذای خاص است که در مناسبت‌های مهم مانند کریسمس، جشن شکرگزاری و. . . سرو می‌شود اما در ایران مردم به دلیل سالم‌تر بودن این گوشت در مقایسه با انواع گوشت‌های قرمز از این غذا حمایت می‌کنند. ما در این یادداشت سعی بر آن داریم که شما را با مهمترین خواص گوشت بوقلمون آشنا کنیم. 

گوشت بوقلمون برای پیشگیری از بروز سرطان

املاح معدنی ضروری در گوشت بوقلمون پیدا می‌شود. این املاح از بروز سرطان پیشگیری می‌کنند. سلنیوم از جمله املاح بوقلمون است که در بهبود عملکرد غده تیروئید و تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیر دارد. علاوه بر این سلنیوم در تقویت سیستم ایمنی تاثیرگذار است و سبب از بین رفتن رادیکال‌های آزاد مخرب بدن می‌شود. در نتیجه بدن سد دفاعی خوبی به دست می‌آورد. 

گوشت مرغ بهتر است یا بوقلمون؟

به‌طور کلی از نظر ویژگی‌های تغذیه‌ای تفاوت قابل توجهی بین مرغ و بوقلمون وجود ندارد. از این لحاظ نمی‌توان گفت مصرف بوقلمون بهتر است. یکی از دلایل گرایش مردم به سمت مصرف گوشت بوقلمون به علت تفاوت در تولید آنهاست چون مرغ به صورت صنعتی پرورش می‌یابد، تکثیر و تولید می‌شود شاید در بخشی از مراحل تولید مداخلات غیر معمول مانند استفاده از هورمون‌ها یا مصرف ترکیبات و مواد غذایی خاصی برای افزایش رشد مرغ‌ها وجود داشته باشد که این مواد می‌توانند به بدن مصرف‌کننده هم وارد شوند و سلامت آنها را هم تحت تاثیر قرار دهند.

علاوه بر این در بعضی از مرغداری‌ها برای پیشگیری از بروز بعضی از بیماری‌ها به مرغ‌ها آنتی‌بیوتیک‌هایی خورانده می‌شود که باقیمانده این مواد در گوشت مرغ باقی می‌ماند و به بدن مصرف‌کننده هم می‌رسد. از این رو مردم به سمت مصرف غذاهای طبیعی، مرغ‌ها و تخم‌مرغ‌های خانگی گرایش دارند. مواد غذایی ارگانیک در محیط‌های طبیعی پرورش می‌یابند و مواد غذایی غیر ارگانیک دستکاری شده‌اند بنابراین تنها تفاوتی که بین این دو گوشت وجود دارد به طبیعی بودن گوشت بوقلمون مربوط می‌شود که سلامت و بهداشت مصرف‌کننده را در معرض خطر قرار نمی‌دهد. 

بهترین شیوه پخت بوقلمون چیست؟

اگر می‌خواهید غذای سالمی را با بوقلمون بپزید، توصیه می‌شود بوقلمون را به صورت بخارپز یا کبابی مصرف کنید. این شیوه طبخ بهتر از سرخ کردن است؟ توصیه می‌شود همه افراد سالم در برنامه غذایی روزانه‌شان انواعی از منابع پروتئینی و گوشت‌های مختلف را داشته باشند. صرف‌نظر از سلیقه و ذائقه غذایی تفاوت چندانی بین گوشت مرغ و بوقلمون وجود ندارد. در مجموع به خانم‌ها توصیه می‌کنیم در برنامه روزانه‌شان گوشت‌ها را داشته باشند و آقایان هم سه یا چهار بار در هفته گوشت بخورند.


  • ۹۸/۰۳/۲۲
  • Mary Sharifi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی