محصولات ارگانیک

سایت سوغات و محصولات ارگانیک توشه بر

محصولات ارگانیک

سایت سوغات و محصولات ارگانیک توشه بر

  • ۰
  • ۰

فواید انجیر خشک

انجیر سرشار از منیزیم، پتاسیم و فسفر است که برای افرادی که دچار کم خونی هستند بسیار مناسب است. این میوه برای افرادی که دارای رژیم غذایی هستند بسیار مفید است و می‌تواند به‌عنوان یک میان وعده مناسب، مورد استفاده قرار گیرد. انجیر می‌تواند یک منبع کامل انرژی برای بچه‌ها باشد و ویتامین‌های مورد نیاز آن‌ها برای رشد را فراهم کند. این ماده‌ی مغذی برای درمان سرماخوردگی بسیار مفید است و می‌تواند به‌عنوان یک داروی گیاهی عمل کند. افرادی که در دستگاه گوراش خود دچار مشکل هستند یا دچار تنگی نفس می‌شوند، این میوه‌ می‌تواند به آن‌ها کمک کند. خواص انجیر خشک بسیار بیشتر از نوع تر آن می‌باشد و هر انجیر خشک به اندازه ۴انجیر تازه خاصیت دارد. پاکسازی روده و درمان یبوست با انجیر افراد برای پاکسازی روده و درمان یبوست انجیر خشک را داخل روغن زیتون خیسانده و در صبح ناشتا مصرف کنند. خرید انجیر سالم یکی از انتخابهای مهمیست که برای سلامت جسم میتوان انجام داد. 

خواص و ارزش غذایی انجیر خشک

جوشانده انجیر خشک درمان کننده التهاب مجاری دستگاه تنفسی، کلیه، ذات الریه، سرخک، مخملک و آبله می باشد.یکی از فواید و خواص انجیر خشک این است که جوشانده غلیظ انجیر خشک برای رفع سرماخوردگی بسیار مفید است و غرغره کردن آن گلودرد را برطرف می کند.از جمله از خواص انجیر خشک که می توان ذکر کرد این است که انجیر خشک برای درمان سوءهاضمه مفید است و همچنین انجیر خشک درمان کننده نفخ و باد معده مى ‏باشد.برای از بین بردن بوی بد دهان می توان از انجیر خشک استفاده کرد.یکی از خواص دارویی انجیر خشک این است که مخلوط انجیر خشک با عسل در تسکین زخم معده بسیار مفید است.با توجه به اینکه میزان فیبر انجیر تازه یا خشک از هر میوه ای بیشتر است، خوردن آن برای سلامتی قلب، تقویت عضلات و عملکرد دستگاه گوارشی نیز مفید است.انجیر حاوی نوعی آنتی اکسیدان به نام فنول است که با از بین بردن رادیکال‌های آزاد، از ریسک بیماری‌های قلبی و سرطان جلوگیری می‌کند. فیبر موجود در آن نیز ریسک کلسترول بالا، بیماری‌های قلبی و یبوست را کاهش می‌دهد.انجیر خاصیت سیرکنندگی دارد از این رو چند عدد از آن می‌تواند یک وعده غذایی محسوب شود ضمن اینکه سبب لاغری می‌شود.


  • ۹۸/۰۳/۱۹
  • Mary Sharifi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی