محصولات ارگانیک

سایت سوغات و محصولات ارگانیک توشه بر

محصولات ارگانیک

سایت سوغات و محصولات ارگانیک توشه بر

  • ۰
  • ۰

گردوی اسرائیلی

مشهورترین و پرفروش ترین نوع گردو در جهان ، گردوی اسرائیلی است. این نهال در اکثر مناطق ایران قابل کشت است .ارتفاع نهال گردوی اسرائیلی از 15 تا 25 متر متغییر است .این نوع گردو در شرایط مساعد میتواند یک سال پس از کاشت گردو بدهد در حالی که نهال انواع دیگر گردو به حدود چهار سال نیاز دارند، بنابرین میتوان گفت بهترین نهال گردو برای کاشت است. میزان باردهی گردوی اسرائیلی نسبتا زیاد است.عمر دخت گردوی اسرائیلی میتواند به 150 سال برسد.این نوع گردو نسبت به انواع دیگر مقادیر بیشتری از مواد جذب شده را در میوه در میوه ذخیره میکند ، خواص گردو بسیار است منبع خوبی از انواع مختلف ویتامین B می باشد. سایر ترکیبات عبارتند از: ویتامین E، ویتامینK، ویتامینC، منگنز، منیزیم، فسفر، روی، آهن، کلسیم و پتاسیم. 

گردوی تویسرکان

این نوع گردو در به آب و های گرم تری محتاج است و در شرایط مساعد، حدود 4 تا 6 سال گردو خواهد داد. گردوی تویسرکان یکی از مرغوب ترین انواع گردو در جهان است که ایران رکورددار بیشترین تولید آن است. گردو های این نهال بسیار درشت هستند و خود درخت تا ارتفاع 30 متر رشد میکند.گردوی محلّی بیشتر از انواع دیگر گردو فیبر های غذایی دارد، بنابرین برای کاهش وزن عالی است ، گرچه مصرف زیاد آن باعث چاقی میشود!مقدار تولید مواد (بغیر از فیبر)این نوع گردو طبیعی است .

گردوی خوشه ای پاکوتاه

اقتصادی ترین نوع درخت گردو، نهال گردوی خوشه ای پاکوتاه است زیرا همانطور که از نامش پیداست، گردوهای رسیده آن مانند خوشه آویزان شده اند و نهال هشت ساله این درخت میتواند سالانه (حدّاقل) سه چهارم تن گردو بدهد. فاصله کاشت درخت خوشه ای از دیگری باید حدّاقل 10 متر باشد.ارتفاع این درخت کوتاه و میان 8 تا 17 متر متغییر است و در پنج سالگی گردو میدهد.این نوع گردو حاوی بیشترین مقادیر ویتامین‌های B6, B۱ و B۵(پانتوتنیک اسید) نسبت به بقیه انواع میباشد. همچنین کالری کمتری نسبت به انواع دیگر گردو دارد( 500 کالری در هر 100 گرم) بنابرین بهترین گردو برای یک میان وعده سریع است.

گردوی پیوندی چندلر

وقتی که نهال گردو پیوندی چندلر و به عنوان غیر پیوندی (وحشی) با نژاد برتر  چندلر پیوند زده می شود، درخت گردوی پیوندی چندلر به وجود می آید که حدود 50% بهره وری بیشتری نسبت به نوع وحشی خود دارد و گردوی آن بیضی شکل و پوست تیره تری دارد. از خصوصیات گردوی چندلر میتوان ثمره درشت و باکیفیت با پوشش نازک و تاریخ برداشت نسبتا دیر اشاره کرد و پیوندی بودن این نوع نهال باعث میشود که درخت برای جبران گلوکز از دست رفته در طول همگام شدن، مقادیر بیشتری مواد غذایی را استفاده کند.بنابرین این نوع گردو مقادیر کمتری امگا3 ، فیبر، پانتوتنیک اسید و آهن تسبت به انواع نهال گردو دارد امّا کالری آن متغییر نیست. پس خواص قابل ذکری ندارد.فیبر غذایی کمتری در این نوع گردو وجود دارد بنابرین ممکن است این نوع گردو را ناخودآگاه بیشتر مصرف کنید که به چاقی و ورم لوزه و گلو می انجامد.


  • ۹۸/۰۳/۱۶
  • Mary Sharifi

نظرات (۱)

سلام، وبلاگ جالبی دارید، موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی