محصولات ارگانیک

سایت سوغات و محصولات ارگانیک توشه بر

محصولات ارگانیک

سایت سوغات و محصولات ارگانیک توشه بر

  • ۰
  • ۰

آجیل‌ها ترکیبات مفیدی برای گروه‌های مختلف سنی هستند؛ این دانه‌های روغنی چربی و کالری زیادی دارند؛ چربی موجود در آنها از نوع چربی‌های غیر اشباع است که اگر به میزان مجاز مصرف شوند برای بدن مفید هستند. چربی موجود در آجیل‌ها از نوع چربی تک غیر اشباع و چربی چند غیر اشباع است؛ اسیدهای چرب امگا 3 از نوع اسیدهای چرب چند غیر اشباع هستند.

بسیاری از انواع آجیل به کاهش وزن کمک می کنند و مطالعات متعدد نشان داده است که خوردن آجیل ممکن است به جلوگیری از افزایش وزن کمک کند. افرادی که از آجیل استفاده می‏کنند به دنبال داشتن رژیم غذایی سالم‏تر هستند، از اینرو آجیل جایگزین فرآورده‏های غذایی ناسالم است. نتایج تحقیقات حاکی از آن است که مصرف آجیل باعث کاهش اشتها می‏شود. بویژه قرار دادن بادام و بادام زمینی در وعده ‏های غذایی تمایل به خوردن غذا را کم کرده و باعث احساس سیری کامل می‏شود. به عنوان مثال، مصرف روزانه بادام زمینی به مدت ۴ روز منجر به افزایش احساس سیری در فرد می‏شود.

تاریخچه مصرف آجیل ها

آجیل و خشکبار، جایگاه ویژه ای در سبد غذایی ما ایرانیان دارد. از دیرباز در مراسم و جشن های مختلف ایران، انواع آجیل و خشکبار قرار داشته است و این خوراکی های مفید به عنوان تنقلات سالم توسط کودکان مصرف شده است. در فروشگاه ارگانیک میتوان به این تنقلات سالم دسترسی پیدا کرد. سالها پیش و قبل از آن که خوراکی های بی خاصیتی مثل پفک و چیپس و انواع اسنک های حجیم وارد بازار شود، پدران و مادران جیب فرزندان خود را با آجیل پر کرده و آنان را روانه مدرسه می کردند.

اختصاص یک ترکیب مخصوص به نام آجیل شب یلدا یا آجیل چهارشنبه سوری برای خاص ترین مناسبت های ملی، یا نذر کردن آجیل مشکل گشا برای رفع گرفتاری ها از بارزترین نمونه های شیوع مصرف آجیل و خشکبار در بین ایرانیان است. در طب سنتی ایرانی اسلامی نیز از خواص بیشمار این خوراکی های مفید بسیار سخن به میان آمده است. علم پزشکی نوین نیز فواید بیشمار مصرف انواع آجیل، خشکبار، دانه های خوراکی و میوه های خشک را ثابت کرده و مصرف روزانه آن را توصیه می کند.

خواص مغزها و آجیل

مغزها نقش موثری در کاهش چربی و کلسترول خون دارند؛ از جمله دانه‌های روغنی که چربی تک غیر اشباع و چربی چند غیر اشباع بالایی دارند، می‌توان به گردو، بادام، پسته و فندق اشاره کرد. منیزیم از جمله مواد معدنی است که در آجیل‌ها وجود دارد، بادام و مغز گردو جزء مغزهایی هستند که مقادیر بالایی منیزیم دارند؛ منیزیم تاثیر چشمگیری در کنترل فشار خون دارد بنابراین مبتلایان به فشار خون باید روزانه پنج تا 10 عدد بادام و پنج عدد گردو مصرف کنند.


  • ۹۸/۰۲/۲۰
  • Mary Sharifi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی