محصولات ارگانیک

سایت سوغات و محصولات ارگانیک توشه بر

محصولات ارگانیک

سایت سوغات و محصولات ارگانیک توشه بر

  • ۰
  • ۰

قیمه بادمجان یکی از خورش های اصیل و سنتی ایرانی هاست، در این غذا از موادی نظیر لپه، گوشت، سیب زمینی سرخ شده و بادمجان استفاده می شود. برای تهیه این غذا لپه را از شب قبل مقداری خیس می کنند و تا زمان پخت چند بار آب آن را عوض می نمایند. پیاز را خرد کرده و با مقداری روغن تفت می دهند تا نرم گردد.

سپس گوشت خرد شده به خورش اضافه می گردد و آنقدر تفت می دهند تا تغییر رنگ دهد، به آن چند لیوان آب اضافه می کنند و صبر می کنند تا گوشت پخته و نرم شود. در همین حین لپه ها را جداگانه در آب بپزید تا نرم شوند.

کسانی که می خواهند گوجه فرنگی هم به خورش اضافه کنند آن را با رب گوجه فرنگی در روغن تفت می دهند و سپس مخلوط گوجه راهمراه با لپه پخته و زعفران دم کرده به گوشت اضافه می کند.

پس از این کار صبر می کنند خورش جا بیفتد، بادمجان های پوست کنده شده را نمک پاشی می کنند و ۱۵ دقیقه صبر می کنند تا رطوبت و تلخی بادمجان گرفته شود، سپس آن را آبکشی می کنند و در روغن سرخ می نمایند.

بعد از جا افتادن خورش بادمجان های سرخ شده را به آن اضافه می کنند، نمک خورش را اندازه گیری کرده و می گذارند خورش ده دقیقه دیگر بجوشد.

همانطور که گفته شد برای تهیه این خورش از بادمجان و لپه استفاده می شود، هر کدام از این مواد خواص ویژه خود را دارند در ادامه به برخی از خواص آن ها اشاره می کنیم.

بادمجان:

بادمجان طبعی گرم و خشک دارد و بر خلاف تصور اغلب مردم دارای خواص زیادی است. یکی از مهمترین و کارامد ترین خواص بادمجان کم کالری بودن آن است. این موضوع باعث می شود بادمجان برای کسانی که می خواهند وزن کم کنند مناسب باشد، زیرا علی رغم کالری کم از ویتامین و مواد معدنی مناسبی برخوردار است.

  • ۹۸/۰۵/۲۳
  • Mary Sharifi

نظرات (۱)

سلام :)))

به به این خورشت عااالیه 

ممنون از مطلبتون :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی