محصولات ارگانیک

سایت سوغات و محصولات ارگانیک توشه بر

محصولات ارگانیک

سایت سوغات و محصولات ارگانیک توشه بر

  • ۰
  • ۰


میوه ها معمولا منبعی از فولات یا ویتامین B9 به حساب می آیند. براساس گزارش دانشگاه اوهایو، میوه هایی که تامین کننده ی ۱۰ درصد از میزان مجاز توصیه شده روزانه براساس رژیم غذایی روزانه ۲۰۰۰ کالری باشند، به عنوان منبعی خوبی از فولات به حساب می آیند. همچنین عدم تامین نیاز بدن به فولات با بروز نوعی از کم خونی همراه است. میزان توصیه شده ی فولات ۴۰۰ میکروگرم در روز است، همچنین بانوان باردار به ۶۰۰ میکروگرم و بانوان شیرده به ۵۰۰ میکروگرم از این ویتامین نیاز دارند.

 

سیب

اگرچه سیب منبع خوبی از فیبر و ویتامین C بوده، اما برش هایی از سیب بدون پوست در هر وعده مصرفی فاقد این ویتامین است. همچنین سیب با پوست در هر یک فنجان دارای ۴ میکروگرم فولات است. اما این میزان تنها یک درصد از میزان مجاز توصیه شده روزانه این ویتامین را برای بدن فراهم می کند.

 

کرنبری

یک فنجان کرنبری ۱ میکروگرم فولات دارد. آب کرنبری با غلظت بالا حاوی ۳ میکروگرم فولات است که تنها ۱ درصد از میزان مجاز توصیه شده روزانه را برای بدن فراهم می کند.

 

سایر میوه ها

برخی از میوه ها مقدار کمی فولات دارند، به طوریکه تنها ۱ درصد از میزان مجاز توصیه شده روزانه براساس رژیم غذایی ۲۰۰۰ کالری در روز را برای بدن فراهم می کنند. براساس پایگاه داده ملی تغذیه وزارت کشاورزی امریکا، این میوه ها شامل گیلاس شیرین، هندوانه، کامکوات، انگورها، لیمو ترش و به است. مصرف یک فنجان گیلاس شیرین یا هندوانه تنها ۱ درصد از میزان مجاز توصیه روزانه را برای بدن فراهم می کنند. همچنین یک کامکوات اندازه متوسط حاوی ۳ میکروگرم فولات است. یک فنجان از انگور سبز یا قرمز نیز ۳ میکروگرم فولات دارد. یک عدد لیموترش نیز حاوی ۵ میکروگرم فولات بوده که تامین کننده ی تنها ۱ درصد از میزان مجاز توصیه شده ی این ویتامین برای بدن است. یک عدد میوه ی به اندازه متوسط نیز ۳ میکروگرم فولات دارد. همچنین زردآلو و گلابی ۳ درصد از میزان مجاز توصیه شده به این ویتامین را برای بدن فراهم می کنند.


  • ۹۸/۰۴/۰۷
  • Mary Sharifi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی