محصولات ارگانیک

سایت سوغات و محصولات ارگانیک توشه بر

محصولات ارگانیک

سایت سوغات و محصولات ارگانیک توشه بر

  • ۰
  • ۰

آویشن از قدیم برای مصارف خوراکی و تهیه غذاها و سالادها به کار می رفته اما کم کم به جمع گیاهان دارویی نیز اضافه شد و مردم از خواص طبی آویشن مطلع شدند. دمنوشی برای ویروس سرماخوردگی , نوشیدن دمنوش‌ها در فصل‌های پاییز و زمستان بسیار موثر هست و نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به مریضی‌های گوناگون دارند. طبع آویشن از نظر طب سنتی گرم و خشک است. آویشن رابه صورت تازه یا خشک و پودر شده در انواع غذا‌ها مصرف میکنند. دمنوش آویشن یا چای آویشن نوشیدنی سالمی هستکه از دَم‌کرده آویشن تهیه می شود. این دمنوش شامل تمامی خواص آویشن و بسیار خوب هست.

اجزای آنتی اکسیدان

در یک فنجان چای آویشن، مقدار زیادی تیمول وجود دارد، که یک ماده ی آنتی اکسیدان است. بر اساس نظر انجمن بین المللی غذاهای سالم، تیمول ممکن است به افزایش اسیدهای چرب امگا ۳  و یا افزایش چربی های سالم در سلول های مغزی کمک کند. علاوه بر تیمول، چای آویشن آپیگنین فلاوونوئید، نارینگنین، لوتئین و تیمونین هم دارد که آنتی اکسیدان هستند. 

تسکین دهنده ی سرفه

در زمان ابتلا به سرفه و یا سرماخوردگی می توانید از چای آویشن استفاده کنید. دانشگاه مرکز پزشکی ماریلند اشاره کرد که این ماده به درمان برونشیت و تسکین سرفه کمک می کند.عصاره ی آویشن اثرات شل کننده و  بازکنندگی مجاری تنفسی هم دارد. 

تسکین سوء هاضمه

این ماده برای بهبود هضم و کاهش نفخ کاربرد دارد و به تسکین کرامپ های روده ای کمک می کند. 

مواد معدنی

آهن دارد، در یک فنجان چای آویشن، ۳.۵۶ میلی گرم و یا ۱۹.۸ درصد مقدار توصیه شده ی روزانه آهن وجود دارد. این نوع چای منبع عالی برای ویتامین K است، این ویتامین برای لخته سازی طبیعی خون لازم است. حمام آویشن برای مبتلایان به درد‌های عضلانی، مفصلی و روماتیسمی موثر هست.


  • ۹۸/۰۴/۰۳
  • Mary Sharifi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی