محصولات ارگانیک

سایت سوغات و محصولات ارگانیک توشه بر

محصولات ارگانیک

سایت سوغات و محصولات ارگانیک توشه بر

  • ۰
  • ۰

بادام درختی، ملین بوده و روغن بادام ضد یبوست است. بویژه از روغن بادام می توان برای رفع یبوست در کودکان استفاده کرد. بادام سینه را نرم می کند. و برای رفع سرفه، ناراحتی حنجره و تنگی نفس بسیار مفید بوده و خلط آور است. از آن برای درمان زخم روده ها و مثانه و اسهال استفاده می شود. بادام بو داده مقوی معده بوده و قابض است.  بادام تقویت کننده نیروی جنسی است و تولید اسپرم را زیاد می کند.بادام  آسیاب شده را با عسل مخلوط کنید برای درد کبد و سرفه بسیار مفید است. چغاله بادام باعث تقویت لثه و ریشه دندان می شوند. همچنین برای خشکی دهان مورد استفاده قرار می گیرد.

از دمنوش شکوفه بادام می توان به عنوان مسهل برای کودکان استفاده کرد. دم کرده پوست قهوه ای رنگ مغز بادام بهترین دارو برای تسکین درد و التهاب مجاری تنفسی است.  جوشانده برگ درخت بادام برای نارسائی کبد و کیسه صفرا مفید است. روغن بادام خواب آور است. و بیخوابی را از بین می برد. برگ تازه درخت بادام مسهل و ضد کرم است. اما برگ خشک شده درخت بادام قابض بوده و اسهال را از بین می بردبرای رفع خارش پوست کسانی که سرخک و مخملک دارند روغن بادام به سطوح بدن آنها بمالید تا تسکین یابد. مالیدن روغن بادام بر روی پوست التهاب را رفع کرده و سوختگی را درمان می کند. روغن بادام اگزما را رفع می کند. پتاسیم موجود در بادام باعث کنترل فشار خون می شود. آنتی اکسیدان موجود در بادام باعث می شود از سرطان پوست جلوگیری کند. بادام سرشار از ویتامین ها و چربی های غیر اشباع است. و سرشار از مواد مغزی مورد نیاز بدن است. 

کاربرد بادم درختی در طب سنتی

مغز بادام شیرین حاوی روغن  امولسیون است. تا اوایل قرن بیستم از آن به صورت خوراکی در پزشکی استفاده می‌شد. در پزشکی نوین هم بصورت متداول از آن استفاده کردند. بادام تلخ نسبتا پهن‌تر و کوتاه‌تر از نوع شیرین آن است. و حاوی تقریبا ۵۰ درصد روغن نافرار موجود در بادامهای شیرین می‌باشد. همچنین دارای امولسیون مخمر است. که با آب روی آمیگدالین و گلوکوئید اثر کرده ، تولید گلوکز ، سیانور و روغن عصاره‌ای بادام تلخ یا بنزالدئید می‌کند.


  • ۹۸/۰۳/۳۰
  • Mary Sharifi

نظرات (۱)

  • ابوالفضل مهدوی فر
  • بسیار عالی :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی