محصولات ارگانیک

سایت سوغات و محصولات ارگانیک توشه بر

محصولات ارگانیک

سایت سوغات و محصولات ارگانیک توشه بر

  • ۰
  • ۰

از آن‌جا که بادمجان تقریبا هیچ چربی یا کلسترولی ندارد، غذای بسیار سالمی برای افرادی است که می‌کوشند وزن‌شان را از دست بدهند یا با مشکل چاقی مبارزه کنند. فیبر موجود در این گیاه خوراکی نیز بسیار سیرکننده است، و آزاد شدن گرلین را مهار می‌کند، هورمونی که به ذهن ما می‌گوید که ما دوباره گرسنه هستیم. زمانی که معده‌مان از فیبر پر می‌شود و اشتها کاهش می‌یابد، احتمال پرخوری به شدت کم می‌شود، در نتیجه تلاش برای کاهش وزن نیز موفقیت‌آمیزتر می‌شود. 

از خواص بادمجان پیشگیری از سرطان

بادمجان علاوه بر این‌که فیبر پرفایده را دارد، منبع عالی آنتی‌اکسیدان‌ها نیز هست، یکی از بهترین مواد برای دفاع از بدن در برابر انواع مختلف بیماری‌ها و اختلالات. بادمجان حاوی ویتامین C است که بخش مهمی از سیستم ایمنی بدن محسوب می‌شود، چرا که تولید و فعالیت گلبول‌های سفید خون را تحریک می‌کند. این گیاه خوراکی همچنین حاوی مواد معدنی ضروری و منگنز (یک آنتی‌اکسیدان طبیعی) است. در نهایت، بدن شما می‌تواند از ناسونین و اسید کلروژنیک، دو آنتی‌اکسیدان ارگانیک استفاده کند که تا حدودی خارق‌العاده هستند و رادیکال‌های آزاد، را مهار می‌کنند و همچنین خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی دارند. 

تاثیر بادمجان برای سلامت استخوان‌ها

یکی از خواص بادمجان برای سلامتی فواید آن برای سلامت استخوان است. بادمجان برای کسانی که در معرض خطر بروز تحلیل استخوان و پوکی استخوان هستند، بسیار مفید است. ترکیبات فنلی همان چیزی هستند که به بادمجان و میوه‌های مختلف رنگ منحصر به فردشان را می‌دهد. ترکیبات فنلی همچنین با کاهش علائم پوکی استخوان، محکم شدن استخوان‌ها و افزایش تراکم مواد معدنی استخوان ارتباط دارند. بادمجان همچنین مقادیر قابل‌توجهی آهن و کلسیم دارد که به سلامت استخوان و سلامت کلی بدن کمک می‌کند. در نهایت میزان پتاسیم موجود در بادمجان‌ها به جذب کلسیم کمک می‌کند و سبب می‌شود که بادمجان یک ماده‌ی خوراکی کامل و بسیار مفید برای جلوگیری از پوکی استخوان و سلامت استخوان‌ها باشد.از خرید بادمجان و جا دادن ان در سبد غذایی غافل نشوید. 

خواص درمانی بادمجان بر کم خونی

کمبود آهن می‌تواند برای سلامت کلی بسیار خطرناک باشد و به کم خونی منجر شود. کم‌خونی با سردرد و میگرن، خستگی، ضعف، افسردگی و عملکرد شناختی نامناسب مشخص می‌شود. بنابراین، با خوردن غذایی که آهن زیادی دارد می‌توانید با کم‌خونی مبارزه کنید، و بادمجان در آن بافت گوشتی خود مقدار قابل‌توجهی آهن دارد. 

خواص درمانی بادمجان برای سلامت قلب و عروق

خرید و مصرف بادمجان به دلیل خواص مختلفی که دارد از سلامت قلب شما محافظت می‌کند، از جمله فیبر، که قبلا ذکر شد. دوم این‌که، معروف است که این گیاه خوراکی باعث کاهش کلسترول بد در بدن و تحریک جذب کلسترول خوب می‌شود. تعادل کلسترول بدن همیشه با توجه به غذاهایی که ما می‌خوریم، نوسان دارد، اما هر چه کلسترول HDL بیش‌تر باشد برای ما بهتر است. کاهش کلسترول LDL (کلسترول بد) می‌تواند از حملات قلبی، سکته‌ی مغزی، و آترواسکلروز (تصلب شرایین) جلوگیری کند.


  • ۹۸/۰۳/۱۳
  • Mary Sharifi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی