محصولات ارگانیک

سایت سوغات و محصولات ارگانیک توشه بر

محصولات ارگانیک

سایت سوغات و محصولات ارگانیک توشه بر

  • ۰
  • ۰

گروهی بر این باورند که خرما به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارد باید مرتبا مصرف شود و هر روز انواع غذاها و یا نوشیدنی ها را با خرما درست می کنند و خرما به عنوان یکی از اصلی ترین مواد مورد استفاده در غذا و خوراکی های آنها است. عده ای نیز اعتقاد دارند که خرما قند زیادی دارد و می توان باعث مرض دیابت شده و یا مشکلاتی را برای بدن به وجود بیاورد.

تردیدی نیست که بر اساس بسیاری از تحقیقات و گزارشات حاصله از دانشمندان قدیم و جدید و طبق آزمایشات دقیق انجام شده خرمای تازه یکی از مقوی ترین و بهترین مواد غذایی شناخته شده بر روی زمین است. خرما از قدیم در سفره ما ایرانی ها و بسیاری از اعراب همواره به عنوان یک ماده مکمل وجود داشته و بسیاری از ائمه و بزرگان ما نیز توصیه اکید به مصرف خرما در زمان های مختلف مانند افطار ماه مبارک رمضان داشته اند.

فواید خرما

مهم تر اینکه قند خرما از نوع قند های طبیعی و بی خطر دسته بندی می شود. قند این خرما که از دسته میوه ها محسوب می شود از نوع گلوکز است که کاملا در سوخت و ساز بدن مصرف می شود و باعث تشدید بیماری دیابت و یا بالا رفتن قند نمی شود. گفتنی است میوه خرما مقدار زیادی پروتئین، کربوهیدرات و مقدار زیادی هم ویتامین های مختلف از جمله ویتامینA، B، C و حتی ویتامین K را در خود جای داده است.میزان زیاد آهن و فولات و البته ویتامین B موجود در خرما باعث شده که از خرما و شیره خرما به عنوان قرص آهن طبیعی یاد شود و حتی بسیاری از اطبا سنتی مصرف چند شیره یا شیره میکس را به عنوان درمانی بسیار قوی تر از قرص آهن و فولیک اسید برای کم خونی برای بیماران خود تجویز کنند.

اندازه مصرف خرما

رعایت اعتدال در خرما اهمیت زیادی در استفاده از فواید خرما دارد. به عقیده بسیاری از پزشکان و دانشمندان تغذیه بهترین میزان برای مصرف خرما در روز تعداد 3 تا 5 عدد خرما می باشد. در واقع این موضوع برای خرما با ابعاد متوسط بیان شده است . اگر خرما از نوع خرماهای بزرگ باشد باید در مصرف بیشتر احتیاط شود. اما خرما کوچک مانند خرما الویی را تا دو برابر خرماهای دیگر یعنی 6 تا 10 عدد در روز می توان استفاده کرد.با مصرف متعادل خرما در طول روز به راحتی می توان از فواید بی شمار ان استفاده کرد.در مصرف خرما باید دقت  فراوانی به خرج داد، خرید خرما در فروشگاه اینترنتی هم به صرف است  و هم شناخت کامل را می توان به دست آورد و با نشان استانداردی که دارند میتوان از سلامت آن اطمینان داشت.


  • ۹۸/۰۳/۰۱
  • Mary Sharifi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی